Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46354

Title: Análisis de las competencias del formador de formación E-Learning: Un nuevo modelo de empleabilidad
Authors: Castelló Quintana, Amparo
Issue Date: 12-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: El objetivo de esta presente investigación versa en establecer y describir un ranking de las competencias más relevantes señaladas por formadores de formación e-learning en activo. Con dicho ranking se pretende contribuir a una mejora de la empleabilidad de los profesionales de la educación. Con este propósito se ha elaborado un cuestionario online cerrado tipo Likert, por ello, la metodología de trabajo empleada es cuantitativa. El instrumento ha sido elaborado a partir del catálogo editado desde la Cátedra de Inserción Profesional Caja Rural de Salamanca- Universidad de Salamanca (2016) sobre las competencias profesionales más demandas por las organizaciones en el mercado laboral. El cuestionario se aplicó a una muestra de 14 formadores de formación pertenecientes al departamento de redacción de una Escuela de Negocios de Granada que desarrolla su actividad en el campo de la formación continua, especializada en la enseñanza abierta y a distancia. Tras el análisis de datos, se ha proporcionado información sobre las competencias profesionales más relacionadas con el desempeño laboral que requiere el puesto de creación de material didáctico online.
The main goal of this research deals with creating and describing a ranking between the most relevant skills pointed by formers of e-learning training in active. Such ranking expects to contribute to get a better employability for the professional people in the education area. It has been elaborated a sort of Likert online question paper with this same purpose. Therefore, the method for getting the research has been quantitative. The instrument of working has been creating taking information based on the most demanded professional skills by the organization in the employment market from the index edited by la Cátedra de Inserción Profesional Caja Rural de Salamanca- Universidad de Salamanca (2016). The question paper was applied to a sample of fourteen formers of training. They belong to the department of redaction in the Business School of Granada which carries out its actions in a continue formation area with a specialization in the public and from afar education. Once the data analysis has been done, it has been provided information about the most related professional skills with the labor achievement that requires the creation of online educational material.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Pedagogía
Keywords: Competencias
Formador de formación
Empleabilidad
E-Learning
Análisis de competencias
Profesionales de la Educación
Skills
Former of training
Employability
E-Learning
Analysis of competencies
Education professionals
URI: http://hdl.handle.net/10481/46354
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Castello_Quintana_Amparo.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada