Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46262

Title: Importancia de la lectura en voz alta desde edad temprana
Authors: Muro Moreiro, Paula
Issue Date: 9-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: Este Trabajo Fin de Grado (TFG) consiste en la revisión bibliográfica de un tema de vital importancia, la lectura en voz alta. A través de este se pretende, por un lado, analizar cómo este tipo de práctica lectora influye en los niños pequeños y cómo les condiciona en su vida futura como lectores, analizando cada uno de sus beneficios. Por otro lado, se pretende especificar y justificar por qué es importante y cómo se relaciona directamente con las habilidades de alfabetización y el desarrollo del lenguaje, entre otros. Para ello, el punto de partida será el de su historia y de cómo se encuentra esta cuestión en la actualidad para, posteriormente, observar los beneficios que se obtienen al leer en voz alta a un niño desde una edad temprana.
In the present work we will focus in a bibliographic review concerning a very important theme, reading aloud to children. In one hand, this work aims to analyse the influence that this kind of reading practices has on children from an early age and how this practice affects them as future readers, studying each one of his benefits. On the other hand, we pretend to specify and justify the raison why reading aloud to children is important for them and how this practice is directly related to emergent literacy skills and the development of language, among others. That is why this study starts with the story and the current situation of reading aloud to children in order to observe his benefits from an early age.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria no Bilingüe
Keywords: Alfabetización
Lectura compartida
Vocabulario
Conciencia fonológica
Socialización
Literacy
shared bookreading
vocabulary
Phonological awareness
Socialisation
URI: http://hdl.handle.net/10481/46262
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MURO MOREIRO PAULA.pdf429.72 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada