Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46259

Title: Perfil Neuropsicológico en niños y niñas con síndrome de Asperger
Authors: Martín Ubiña, Beatriz
Issue Date: 9-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: El Síndrome de Asperger es un trastorno de base neurobiológica caracterizado por falta de sociabilización, intereses restringidos, déficits lingüísticos, y en el funcionamiento ejecutivo así como dificultades para expresar y comprender emociones. El presente trabajo de fin de grado va a consistir en una revisión sistemática de la literatura científica sobre este tema, especialmente centrado en el perfil neuropsicológico en niños y niñas con Síndrome de Asperger.
Asperger Syndrome is a neurobiological disorder characterized by lack of basic socialization, restricted interests, language deficits, and executive functioning and difficulty expressing and understanding emotions. This paper EOG will consist of a systematic review of the scientific literature on this topic, focusing especially on the neuropsychological profile in children with Asperger Syndrome.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria no Bilingüe
Keywords: Asperger
Infancia
Función ejecutiva
Neuropsicología
Childhood
Executive function
Neuropsychology
URI: http://hdl.handle.net/10481/46259
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MARTÍN UBIÑA BEATRIZ.pdf404.6 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada