Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46227

Title: Aportaciones de la Psicología positiva a la creación de entornos educativos saludables y resilientes
Authors: Ramos Fernández, Cristina
Issue Date: 5-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: Este TFG plantea la realización de una revisión bibliográfica que ayude a sentar las bases para la realización de innovaciones capaces de innovar el clima del aula desde acciones de formación de líderes educativos transformadores, positivos y saludables en la que se trabajen conceptos claves de Psicología Positiva tales como la resiliencia, el bienestar, la felicidad, la satisfacción y el cultivo de emociones positivas.
This Final Degree Report makes a bibliographic review in order to establish the hey points of innovations able to improve the scholar classes by teaching creative, positive and healthy educational leaders where key concepts of Positive Psychology like resilience, wellness, happiness, satisfaction and positive feelings will be developed.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria no Bilingüe
Keywords: Resiliencia
Bienestar
Felicidad
Satisfacción
Emociones Positivas
Psicología positiva
Resilience
Wellness
Happiness
Satisfaction
Positive feelings
Positive psychology
URI: http://hdl.handle.net/10481/46227
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RAMOSFERNÁNDEZ_CRISTINA.pdf840.05 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada