Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46091

Title: Análisis didáctico y valoración del método EntusiasMat
Authors: Urbano Maldonado, Carmen
Issue Date: 2-May-2017
Submitted Date: Jun-2016
Abstract: Este trabajo pretende realizar un análisis didáctico y valoración del método EntusiasMat con las matemáticas, enmarcado en la Teoría de Inteligencias Múltiples de Gardner y la innovación educativa. Para ello, se incluye un apartado metodológico en el que se explicará cómo son las sesiones, los libros y los materiales que se utilizan. Los resultados obtenidos demuestran que el método está muy bien fundamentado y realmente aporta un interesante punto de vista en el proceso de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas.
This document is focused on the didactic analysis and assessment of the teaching method called EntusiasMat con las matemáticas. It is delimited by Gardner’s Theory of Multiple Intelligences and the Educational Innovations. It includes a section which try to explain how to work with this method: lessons class, pupil and teacher’s books and math manipulatives resources. The results show that the method has a good theoretical foundation and it really provides an interesting point of view about the teaching and learning process of mathematics.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria
Keywords: EntusiasMat
Inteligencias múltiples
Innovación educativa
Análisis didáctico
Multiple intelligences
Educational innovations
Didactic analysis
URI: http://hdl.handle.net/10481/46091
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
UrbanoMaldonado_TFGEntusiasMAT.pdf5.78 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada