Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 4 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46068

Title: Cybeline. La reencarnación de la mujer contemporánea
Other Titles: Cybeline. The reincarnation of contemporary women
Authors: Lloret González, Jesús Fernando
Chinchilla Minguet, José Luis
Issue Date: Mar-2013
Abstract: La obra “Cybeline”, del compositor Norteamericano William Osborne y la trombonista Abbie Conant, nace como reacción a la experiencia discriminatoria sufrida durante trece años por A. Conant en la Orquesta Filarmónica de Munich, en los cuales y debido a su condición de mujer se le negó ocupar el puesto de trombón solista, a pesar de haber merecido dicho puesto tras unas oposiciones. “Cybeline” es una pieza que utiliza la hibridación artística mediante la mezcla de música electroacústica, el teatro musical y la ópera, todo ello unido a las nuevas tecnologías audiovisuales. Su historia nos narra la vida de una mujer que tras ser violada y descuartizada por un psicópata es convertida en cyborg por los médicos y científicos, negándosele todos sus sentimientos y recuerdos. Sin embargo, “Cybeline” intentará demostrarnos que es humana y darnos la visión femenina de un mundo actual dominado por las nuevas tecnologías.
The work "Cybeline", by William Osborne, American composer, and Abbie Conant, trombonist, appears as a reaction to a discriminatory experience suffered by A. Conant for thirteen years in the Munich Philarmonic Orchestra when she was rejected as a trombone soloist, because she was a woman, in spite of having obtained this job after a public, competitive examination. "Cybeline" uses artistic hybridization in order to blend electro-acoustical music, musical theatre and opera, all of which joined to new audiovisual technologies. This story tells us about the life of a woman who, after having been raped and dismembered by a male psychopath, is then is turned into a cyborg by doctors and scientists, which erases all her feelings and memories. However, "Cybeline" will try to show us she is human and will give us the female vision of a present world ruled by new technologies.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Ciborg
Música teatral
Hibridación artística
Música electroacústica
Performance
On-line
Off-line
Discriminación de la mujer
Trombón
Interactividad
Musical theatre
Artistic hybridization
Electro-acoustical music
Woman discrimination
Trombone
Interactivity
URI: http://hdl.handle.net/10481/46068
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lloret González, J.F.; Chinchilla Minguet, J.L. Cybeline. La reencarnación de la mujer contemporánea. DEDiCA, 4: 157-173 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/46068]
Appears in Collections:DEDiCA, 4 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
09 - Jesus Fernando Lloret Gonzalez - Jose Luis Chinchilla Minguet.pdf126.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada