Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 5 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46058

Title: Análisis de las necesidades formativas en posgrado de estudiantes de artes de la Universidad Autónoma de Chihuahua (México)
Other Titles: Analysis of traning preferences for Postgraduate Studies in students of Arts of the Autonomous University of Chihuahua (México)
Authors: Gómez Flores, Ileana Guillermina
Herrera Torres, Lucía
Issue Date: Mar-2014
Abstract: El objetivo de este trabajo fue determinar los intereses formativos para posgrado de los estudiantes de licenciatura de la Facultad de Artes de la Universidad Autónoma de Chihuahua (Méjico). Para ello, participaron 386 estudiantes (42.2% hombres y 57.8% mujeres) de las Licenciaturas de Música (n = 143, 37.0%), Artes plásticas (n = 97, 25.1%), Danza (n = 57, 14.8%) y Teatro (n = 89, 23.1%). Se empleó un cuestionario diseñado ad hoc para determinar sus demandas formativas en las siguientes áreas: Creación, Docencia, Gestión Cultural Empresarial, Gestión Cultural Administrativa e Investigación. Los resultados pusieron de manifiesto que las áreas de Creación y Docencia eran las más demandadas, lo que puede contribuir a la toma de decisiones sobre la oferta formativa de nuevas Maestrías en este centro universitario.
The aim of this study was to determine the training preferences for postgraduate studies from Bachelor students in the Arts Faculty of the Autonomous University of Chihuahua (Mexico). Participants were 386 students (42.2% men and 57.8% women) from the Bachelor´s Degree of Music (n = 143, 37.0%), Fine Arts (n = 97, 25.1%), Dance (n = 57, 14.8%) and Theater (n = 89, 23.1%). An ad hoc designed questionnaire was used to determine the training preferences in the following areas: Creativity, Teaching, Business Cultural Management, Administrative Cultural Management, and Research. Results showed that the areas of Creativity and Teaching were the most demanded, which can contribute to the decision making focused on training offer of new Masters in this university center.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Diagnóstico educativo
Preferencias
Formación
Estudiantes universitarios
Artes
Estudios de posgrado
Educational diagnosis
Preferences
Training
University students
Arts
Postgraduate studies
URI: http://hdl.handle.net/10481/46058
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gómez Flores, I.G.; Herrera Torres, L. Análisis de las necesidades formativas en posgrado de estudiantes de artes de la Universidad Autónoma de Chihuahua (México). DEDiCA, 5: 327-348 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/46058]
Appears in Collections:DEDiCA, 5 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
22 - Ileana Guillermina Gomez Flores - Lucia Herrera Torres.pdf169.75 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada