Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Impossibilia. Revista internacional de estudios literarios >
Impossibilia, 8 - 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/45259

Title: El texto literario como catalizador en la clase de inglés como lengua extranjera
Authors: Lasagabaster, David
???metadata.dc.contributor.illustrator???: Geoff Charles
Issue Date: 30-Oct-2014
Abstract: La utilización de textos literarios en la clase de lenguas extranjeras no es una práctica habitual en España. En este artículo se presenta un decálogo en el que se trata de defender las virtudes del uso de la literatura para el aprendizaje del inglés por medio de un texto (The Secret Diary of Adrian Mole aged 133/4 de Sue Townsend) que en su momento fue un best seller y que por su temática y estilo narrativo resulta de gran éxito entre los aprendientes. El artículo incluye una propuesta de actividades para realizar en clase en los últimos cursos de educación secundaria o bachillerato.
The use of literary texts in the foreign language classroom is not so common in Spain. This paper puts forward a decalogue of the potential advantages of literary texts when it comes to learning English. The chosen text, Sue Townsend’s The Secret Diary of Adrian Mole aged 133/4, has been a best seller and, due to its style and the topics dealt with, turns out to be very successful among students. The article also presents a number of activities to be implemented in class in the last years of secondary education or in Baccalaureate.
Sponsorship: Este artículo se engloba dentro de los proyectos de investigación FFI2012-34214 (Ministerio de Economía y Competitividad) e IT311-10 (Gobierno Vasco).
Publisher: Asociación Cultural Impossibilia
Description: Ilustración: "Blaencwm carnival". Geoff Charles
Series/Report no.: Impossibilia. Monográfico;12
Keywords: Literatura
Inglés
Foreign language
Secondary Education
Bachillerato
Literature
English a second language
Motivation
URI: http://hdl.handle.net/10481/45259
ISSN: 2174-2464
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lasagabaster, David. El texto literario como catalizador en la clase de inglés como lengua extranjera. Impossibilia, 8: 208-229 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/45259]
Appears in Collections:Impossibilia, 8 - 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
M 12 - Lasagabaster.pdf497.6 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada