Show simple item record

dc.contributor.authorFelices-Lago, Ángel
dc.date.accessioned2017-02-09T13:54:33Z
dc.date.available2017-02-09T13:54:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFelices-Lago, A. Tourism websites in English as a source for the autonomous learning of specialized terminology. A CALL application. Ibérica, 31: 109-125 (2016). []es_ES
dc.identifier.issn1139-7241
dc.identifier.issn2340-2784
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/44765
dc.description.abstractFor years now, it has been an unquestioned fact that a large majority of textbooks available in English for Tourism, either in book format, CD-Rom or web site access are based on situations and professional contexts connected with the Anglo-Saxon environment, even though the vast majority of graduates in Tourism in Spain (and other countries) end up working in the region (autonomous community) of origin or in the province of reference for studies. There is, therefore, a clear dysfunction between the textbooks available in the market and the materials and situations that the students will face in their professional future. However, the Internet now allows us to exploit the availability of vast quantities of local resources (websites, blogs, etc.) with their corresponding versions in English, which include tourist information referring to, for example, hotels, restaurants, historical and artistic heritage sites, tour operators, travel agencies, trade fairs or specialized services at the national, regional or communal levels. All these sites offer a special showcase of all the linguistic resources available (be they lexical, syntactic or terminological ) that the learners must acquire for their professional development. Consequently, the purpose of this study is to offer the results of the computer-assisted language learning (CALL) project entitled Autonomous Learning of Specialized Vocabulary in English for Tourism (http://wdb.ugr.es/~afelices/), which takes into consideration the previous premises in order to promote, as its title indicates, autonomous learning in a more realistic professional context and to serve as a model for the development of similar e-learning platforms in other regions or countries.es_ES
dc.description.abstractDurante muchos años no se ha cuestionado el hecho de que una gran mayoría de los manuales de inglés turístico disponibles, ya sea en formato libro, CD-Rom o página web, se basen en situaciones y contextos profesionales vinculados al entorno cultural anglosajón, aun cuando una amplísimo número de titulados en Turismo en España (y otros países) desempeñen su actividad profesional en su región o comunidad autónoma de origen o en la provincia donde culminaron sus estudios. Por lo tanto, existe una evidente disfunción entre los manuales disponibles en el mercado y los contenidos o situaciones en las que los estudiantes tendrán que afrontar su futuro profesional. Sin embargo, Internet nos permite actualmente aprovechar la disponibilidad de ingentes cantidades de recursos del entorno próximo (portales, blogs, etc.) con sus correspondientes versiones en inglés, que incluyen información turística sobre, por ejemplo, hoteles, restaurantes, lugares de interés histórico o artístico, operadores turísticos, agencias de viaje, ferias comerciales o servicios especializados. Estos medios en la Red sirven para mostrar claramente todos los recursos lingüísticos disponibles (ya sean estos léxicos, sintácticos o terminológicos que los aprendices deben adquirir para su desarrollo profesional. En consecuencia, el objetivo de este estudio es ofrecer los resultados del proyecto CALL titulado Aprendizaje autónomo de vocabulario especializado en inglés turístico (http:// wdb.ugr.es/~afelices/), que parte de las premisas expuestas anteriormente y, como su título indica, promueve el aprendizaje autónomo en un contexto profesional más realista para servir como modelo de plataformas similares de elearning en otras regiones o países.es_ES
dc.description.sponsorshipThis article is based on research carried out within the framework of the Project FFI2014-53788-C3-1-P, which is funded by the Spanish ministry of Economy and Competitiveness.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAsociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)es_ES
dc.subjectEnglish for Tourismes_ES
dc.subjectAutonomous learninges_ES
dc.subjectTerminology es_ES
dc.subjectCALLes_ES
dc.subjectVocabulary acquisitiones_ES
dc.subjectInglés turísticoes_ES
dc.subjectAprendizaje autónomoes_ES
dc.subjectTerminología es_ES
dc.subjectAdquisición de vocabularioes_ES
dc.titleTourism websites in English as a source for the autonomous learning of specialized terminology. A CALL applicationes_ES
dc.title.alternativePáginas web turísticas en inglés como recurso para el aprendizaje autónomo de la terminología especializada: Una aplicación ALAC/CALLes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record