Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._20, 3 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/44625

Title: ¿Cómo formar profesores de ciencias que promuevan la argumentación?: Lo que sugieren avances actuales de investigación
Other Titles: How to prepare science teachers to promote argumentation? The posture of current research advances
Authors: Archila, Pablo Antonio
Issue Date: 2016
Abstract: Múltiples estudios muestran que los profesores de ciencias no están preparados para promover la argumentación. En este artículo se examinan los adelantos entre los años 2000 y 2015 en investigación en didáctica de las ciencias. Los hallazgos son empleados para fundamentar la necesidad de formar profesores de ciencias que fomenten esta habilidad de pensamiento. En tal sentido, el presente estudio se apoya en los avances consignados en la literatura para formular tres estadios como vía sustancial en la preparación de profesores que promuevan la argumentación. Los progresos de investigación que se señalan en cada estadio son promisorios con lo cual pueden ser atendidos (y enriquecidos) por programas de formación de profesores
Several studies show science teachers are not prepared to promote argumentation. A literature review between 2000 and 2015 is reported in this paper. Thus, research advances detected are used to point out that science educators need to be trained in order to be able to enhance students’ argumentation. Literature review permitted to formulate three stages as a means of preparing science teachers on argumentation in science education. The three stages recommended can be incorporated (and enriched) in teachers training courses.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM-386)
Publisher: Universidad de Granada.
Series/Report no.: rev203col1;
Keywords: Actividades argumentativas
Argumentación
Formación de profesores de ciencias
Argumentative activities
Argumentation
Science teachers training
URI: http://hdl.handle.net/10481/44625
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Archilla, P.A. ¿Cómo formar profesores de ciencias que promuevan la argumentación?: Lo que sugieren avances actuales de investigación. Profesorado, 20(3): 399-422 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42625]
Appears in Collections:Vol._20, 3 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev203col1.pdf661.22 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada