Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._20, 3 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/44611

Title: High-stakes accountability using teacher salary incentives in Brazil: An update
Authors: Brooke, Nigel
Issue Date: 2016
Abstract: En Brasil, las políticas de accountability, llamadas políticas de responsabilización, se basan fundamentalmente en la atribución de incentivos salariales y otros pagos de bonificaciones a maestros y escuelas. Para muchos autores, la ecuación entre la accountability educativa y los bonos salariales ha reducido la discusión del significado y las consecuencias de la responsabilización a una valoración del simbolismo y las injusticias de los incentivos salariales. Por otro lado, el concepto de accountability en Brasil se ha asociado con una sola medida de control gubernamental y la más fácilmente asociada con la gestión de recursos humanos.Si se van a continuar los incentivos salariales, como una entre varias opciones de política, sus costos deben ser calculados y comparados con los beneficios medidos por métodos apropiados de evaluación de políticas públicas
In Brazil, accountability policies, called políticas de responsabilização, are fundamentally based on the attribution of salary incentives and other bonus payments to teachers and schools. For many authors, the equation between educational accountability and salary bonuses has reduced the discussion of the meaning and consequences of the accountability to an appraisal of the symbolism and injustices of salary incentives. And the other hand, the concept of accountability in Brazil has become associated with a single measure of government control and the one most easily associated with human resource management. If salary incentives are to be continued, as one amongst a number of policy options, their costs need to be calculated and compared to the benefits as measured by appropriate methods of public policy evaluation.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM-386)
Publisher: Universidad de Granada.
Series/Report no.: rev203art7;
Keywords: Responsabilización
Políticas de accountability
Incentivos salariales
Responsbilização
Accountability policies
Salary incentives
URI: http://hdl.handle.net/10481/44611
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Brooke, N. High-stakes accountability using teacher salary incentives in Brazil: An update. Profesorado, 20(3): 207-250 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42611]
Appears in Collections:Vol._20, 3 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev203art7.pdf519.95 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada