Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4447

Title: La enseñanza y el aprendizaje de los números complejos: un estudio en el nivel universitario
Other Titles: Teaching and learning of complex numbers: a study at university level
Authors: Pardo, Tomás
Gómez, Bernardo
Issue Date: 1-Sep-2007
Abstract: Presentamos algunos de los resultados más relevantes de un estudio sobre la problemática de la enseñanza y el aprendizaje de los números complejos. El estudio se ha dirigido a recabar información para sustentar sugerencias de intervención en las pautas educativas en relación con esta temática.
We present some of the most relevant results of a study concerning the teaching and learning of complex numbers. The study is focused on collecting data to support suggestions for teaching interventions related to this content.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;2(1)
Keywords: Enseñanza y aprendizaje de los números complejos
Estrategias de intervención
Teaching and learning of complex numbers
Intervention strategies
URI: http://hdl.handle.net/10481/4447
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pardo, T. y Gómez, B. (2007). La enseñanza y el aprendizaje de los números complejos: un estudio en el nivel universitario. PNA, 2(1), 3-15.
Appears in Collections:Volumen 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Pardo2007La.pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada