Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4445

Title: Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education
Other Titles: Aprendizaje en la formación inicial de profesores de educación secundaria desde la perspectiva de las comunidades de práctica
Authors: Gómez, Pedro
Rico Romero, Luis
Issue Date: 1-Sep-2007
Abstract: We present the main features of a study that explored the learning processes of a group of preservice mathematics teachers in a methods course. We discuss the implications of using the communities of practice perspective in designing and developing teacher training programs.
En este estudio exploramos los procesos de aprendizaje de un grupo de futuros profesores de matemáticas en una asignatura de formación inicial. Discutimos las implicaciones de utilizar la perspectiva de las comunidades de práctica para el diseño y desarrollo de planes de formación de profesores.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;2(1)
Keywords: Teacher learning
Teacher education
Communities of practice
Wenger
Preservice education
Secondary mathematics
Aprendizaje del profesor
Formación de profesores
Comunidades de práctica
Wenger
Formación inicial
Matemáticas de secundaria
URI: http://hdl.handle.net/10481/4445
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gómez, P. & Rico, L. (2007). Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education. PNA, 2(1), 17-28.
Appears in Collections:Volumen 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Gomez2007Learning.pdf210.7 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada