Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Miscelánea de Estudios Árabes y Hebraicos. Sección Árabe-Islam >
MEAH 66 (2017) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/44308

Title: Errores e interlengua en el aprendizaje del árabe en los centros docentes españoles en Marruecos
Other Titles: Error and interlanguage in learning Arabic in the Spanish schools in Morocco
Authors: Amehdar, Abdelmajid
Issue Date: 2017
Abstract: En este artículo se estudia la interlengua de los alumnos de la ESO que aprenden el árabe en los centros educativos españoles en Marruecos basándose en un corpus bien definido. El objetivo de esta investigación es analizar los errores que se comenten intentando explicarlos a partir de las teorías existentes en la enseñanza de las segundas lenguas, lo que nos permite detectar las barreras que dificultan el aprendizaje de la lengua objeto.
Studies a well defined corpus of the interlanguage of ESO students learning Arabic in the Spanish schools in Morocco, analyzing errors and trying to explain them under current theories in the teaching of second languages. This analysis will allow us th edetection of some of the barriers that hinder the acquisition of the target language.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam;Vol. 66 (2017)
Keywords: Interlengua
Árabe estándar
Lengua objeto
Interlanguage
Error
Standard arabic
Target language
URI: http://hdl.handle.net/10481/44308
ISSN: 0544-408X
2341-0906
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Amehdar, A. Errores e interlengua en el aprendizaje del árabe en los centros docentes españoles en Marruecos. Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam. Vol. 66 (2017). ISSN 0544-408X, p. 3-29. [http://hdl.handle.net/10481/44308]
Appears in Collections:MEAH 66 (2017)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Amehdar.17.pdf346.89 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada