Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen_11 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/44148

Title: Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: Two theoretical perspectives
Other Titles: Análisis de la actividad cognitiva subyacente en la resolución de una tarea sobre la derivabilidad de la función valor absoluto: dos perspectivas teóricas
Authors: Pino-Fan, Luis
Guzmán Retamal, Ismenia
Font Moll, Vicenç
Duval, Raymond
Issue Date: Jan-2017
Abstract: This paper presents a study of networking of theories between the theory of registers of semiotic representation (TRSR) and the onto-semiotic approach of mathematical cognition and instruction (OSA). The results obtained show complementarities between these two theoretical perspectives, which might allow more detailed analysis of the students’ performance.
En este artículo se presenta un estudio de networking of theories, entre la teoría de los registros de representación semióticos (TRRS) y el enfoque onto-semiótico de la cognición e instrucción matemáticos (OSA). Los resultados obtenidos revelan complementariedades entre estas dos perspectivas teóricas cuya aplicación simultánea permitiría hacer análisis más pormenorizados de las producciones de los estudiantes.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;11(2)
Keywords: Absolute value
Cognitive analysis
Derivative
Networking of theories
Onto-semiotic approach
Theory of registers of semiotic representation
Análisis cognitivo
Conexión de redes de teorías
Derivada
Enfoque onto-semiótico
Teoría de los registros de representación semiótica
Valor absoluto
URI: http://hdl.handle.net/10481/44148
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pino-Fan, L.R.; et al. Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: Two theoretical perspectives. PNA, 11(2): 97-124 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/44148]
Appears in Collections:Volumen_11

Files in This Item:

File Description SizeFormat
161222PinoVFinal.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada