Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: Cibercultura, Procesos Comunicativos y Medios Audiovisuales (SEJ508) >
SEJ508 - Capítulos de libros >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/43749

Title: Los niños ante la publicidad televisiva
Other Titles: Children before television advertising
Authors: Martínez Rodrigo, Estrella
Issue Date: 2005
Abstract: Los niños han sido considerados como el público más indefenso ante la persuasión publicitaria, sobre todo, por su ingenuidad. Por este motivo, la publicidad dirigida a ellos debe estar regulada por los padres, los educadores, los medios de comunicación y las propias empresas anunciantes. Otro de los recursos más eficaces para proteger a los niños contra la manipulación publicitaria consiste en educarles para el uso crítico de los medios, utilizándolos como instrumentos. Children have been considered as the must defenceless public before the advertising persuasion, especially due to their ingenuousness. For this reason, the advertising addressed to them must be regulated by parents, educators, the Media and the advertising companies. Another of de must effective resorts to protect children against advertising manipulation consists of education them for de critical use of de Media and through it.
Publisher: Universidad Francisco de Vitoria
Keywords: Publicidad
Televisión
Infancia
Ética
Advertising
Television
Infancy
Ethics
URI: http://ddfv.ufv.es/bitstream/handle/10641/814/Los%20ni%C3%B1os%20ante%20la%20publicidad%20televisiva.pdf?sequence=1
http://hdl.handle.net/10481/43749
ISSN: 1885-365X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Martínez Rodrigo, E. Los niños ante la publicidad televisiva. En: Comunicación y hombre, 1: 199 - 209 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/43749]
Appears in Collections:SEJ508 - Capítulos de libros

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Los niños ante la publicidad televisiva.pdf260.63 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada