Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Tesis >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/43369

Title: Teacher training on gender and sexual identities in a spanish context
Authors: Barozzi, Stefano
Direction: Guijarro Ojeda, Juan Ramón
Pérez Valverde, Cristina
Ruiz Cecilia, Raúl
Collaborator: Universidad de Granada. Programa Oficial de Doctorado en: Ciencias de la Educación
Issue Date: 2016
Submitted Date: 29-Jan-2016
Abstract: Esta tesis se basa en una investigación-acción en el aula que se llevó a cabo en España en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Granada. Su objetivo principal es justificar la necesidad de formar y empoderar al alumnado universitario y al profesorado en activo en las identidades sexuales y en el no binarismo de género, a favor de la equidad de las personas LGBTI (Lesbianas, Gays, Bisexuales, Trans e Inersexuales) y queer.
This thesis is based on action research undertaken in Spain at the Faculty of Education of the University of Granada. The main research objective was to demonstrate the need to train and empower pre-service and in-service teachers so as to enable them to take pedagogical action in favour of LGBTI (Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersexual) and queer persons’ equity in education.
Sponsorship: Tesis Univ. Granada. Programa Oficial de Doctorado en: Ciencias de la Educación
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación
Sexualidad
Género
Educación
Profesores
Lenguas
Inglés
Identidad sexual
UDC: 371
371.13
5800
URI: http://hdl.handle.net/10481/43369
ISBN: 9788491256915
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Barozzi, S. Teacher training on gender and sexual identities in a spanish context. Granada: Universidad de Granada, 2016. [http://hdl.handle.net/10481/43369]
Appears in Collections:Tesis

Files in This Item:

File Description SizeFormat
25961913.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada