Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 7.1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42997

Title: Using students’ feedback to evaluate teachers’ effectiveness
Other Titles: Uso de la retroalimentación de los estudiantes para evaluar la eficacia de los docentes
Authors: Yu, Sing-Ong
Issue Date: 24-Jul-2016
Abstract: This paper aims to explore the effectiveness of students’ feedback as a teacher evaluation tool. An effective teacher evaluation system should incorporate multiple measures of teachers’ performance. Currently, all students evaluate lecturers teaching at both the diploma and degree levels using the same set of questionnaires. As the entry requirements for the two classes of students are different, the feedback results do not fully reflect the teaching efficiency of teachers. Students’ assessment of teachers must support valid inferences of teachers’ effectiveness and is one of the many tools of teacher evaluation. The author also argues that for a teacher evaluation model to be effective, the university needs to look at other measures such as student achievement, content knowledge, instructional planning and delivery, and classroom management.
Este artículo tiene como objetivo explorar la eficacia de la retroalimentación de los estudiantes como una herramienta de evaluación de los maestros. Un sistema eficaz de evaluación docente debe incorporar múltiples medidas de desempeño de los maestros. En la actualidad, todos los estudiantes evalúan los profesores que enseñan tanto a nivel de diplomatura como de grado utilizando el mismo conjunto de cuestionarios. A medida que los requisitos de entrada para las dos clases de los estudiantes son diferentes, los resultados de retroalimentación no reflejan totalmente la enseñanza eficiente de los maestros. La evaluación estudiantil de los maestros debe ser apoyada con inferencias válidas de la eficacia de los profesores y ser una de las muchas herramientas de evaluación de los maestros. El autor también sostiene que para un modelo de evaluación de los maestros sea eficaz, la universidad tiene que mirar a otras medidas como el rendimiento de los estudiantes, el conocimiento del contenido, la planificación de la instrucción y la distribución, y la gestión del aula.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Teacher evaluation
Evaluación del professor
Student´s feedback
Retroalimentación del estudiante
Classroom management
Gestión del aula
Teaching effectiveness
Eficacia de la enseñanza
Achievement
Éxito
URI: http://hdl.handle.net/10481/42997
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Yu, S.O. Using students’ feedback to evaluate teachers’ effectiveness. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 182–192 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42997]
Appears in Collections:Vol. 7.1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol7(1)_012_jett_yu.pdf800.08 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada