Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 7.1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42994

Title: Structural analysis and stakeholder-developed scenarios for the continuous training of secondary school teachers in Barcelona
Other Titles: Análisis estructural y escenarios de la formación continua del profesorado de secundaria en Barcelona, desarrollados por los actores involucrados
Authors: Baztán, Pablo
Jorgensen, Bethany
Tejada Fernández, José
Baztán, Juan
Issue Date: 30-May-2016
Abstract: Just as teachers strive to inspire a dedication to lifelong learning in their students, educators must also continue their own learning as professionals in order to keep pace with a changing world through updates in curriculum content and pedagogical practices. In Spain, Continuous Teacher Training (CTT) programs are in place to support teachers' in this effort. However, these programs must also be reviewed and, when necessary, reimagined in order to meet teachers' needs. Using a qualitative prospective approach and structural analysis, this research provides a case study from Barcelona resulting in stakeholder-developed objectives and scenarios for improving CTT: an Ideal Scenario and a Basic Scenario. The study takes into account three underlying elements: (i) the complexity of CTT; (ii) innovation; and (iii) adoptability. While this work focuses on a specific location, the objectives and scenarios offer insight into a stakeholderguided process for designing meaningful teacher training programs that is relevant for a broad range of education contexts.
Del mismo modo que los maestros se esfuerzan en inspirar una dedicación a la formación continua en sus estudiantes, los educadores también deben seguir su propio aprendizaje como profesionales, con el fin de seguir el ritmo de un mundo cambiante, los cambios en el contenido curricular o en las prácticas pedagógicas. En España, los programas de Formación Continua de Profesores (CTT) existen para apoyar a los maestros en este esfuerzo. Sin embargo, estos programas también deben ser revisados y, cuando sea necesario, reinventados con el fin de satisfacer las necesidades de los maestros. Desde un enfoque cualitativo de análisis estructural y prospectivo, esta investigación proporciona través de un estudio de caso de Barcelona, objetivos y escenarios de actores, desarrollado para mejorar la CTT: un escenario ideal y un escenario básico. El estudio tiene en cuenta tres elementos fundamentales: (i) la complejidad del CTT; (Ii) la innovación; y (iii) la capacidad de adaptación. Si bien este trabajo se genera en una ubicación específica, los objetivos y escenarios ofrecen información sobre un proceso guiado para el diseño de programas de formación docente, relevantes para una amplia gama de contextos educativos.
Sponsorship: Universitat Autònoma de Barcelona Ph.D. program and the Obra Social “La Caixa”.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Continuous Teacher Training
Formación Permanente del Profesorado
Education
Educación
Prospective scenarios
Escenarios prospectivos
Stakeholders
Actores involucrados
Structural analysis
Análisis estructural
URI: http://hdl.handle.net/10481/42994
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Baztán, P.; Jorgensen, B.; Tejada Fernández, J.; Baztán, J. Structural analysis and stakeholder-developed scenarios for the continuous training of secondary school teachers in Barcelona. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 137–161 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42994]
Appears in Collections:Vol. 7.1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol7(1)_009_jett_baztan_jorgensen_tejada_baztan.pdf450.64 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada