Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 7.1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42992

Title: A study of the potential of training to be transferred to the workplace
Other Titles: Un estudio del potencial de la formación para ser transferida al puesto de trabajo
Authors: Granado, Cristina
Issue Date: 29-Apr-2016
Abstract: In order to improve the effectiveness of the training provided by the agency in charge of training of public servants in the region of Andalusia (Spain), trainers were surveyed about what is the utilization of designrelated transfer factors they do when they design training courses. Thus, the extent to which training is designed to be transferred can be analyzed. The results suggested that trainers focused their interventions more on the trainees’ satisfaction with the level and usefulness of the learning acquired than on the learning transfer to workplace. In addition, this study allowed us to gain better understanding of the perspective of trainers on how training design elements are associated. Four transfer-focused training approaches were detected, whose concomitant use varies depending on training objectives. It is concluded that the study of the transferability of training is useful to detect weaknesses and strengths in training and proposals for improvements and lines of inquiry are suggested.
Con el fin de mejorar la eficacia de la formación ofrecida a los empleados públicos en Andalucía (España) por la organización responsable, se encuestó a los formadores sobre el uso que hacen de los factores de transferencia relacionados con el diseño de la formación cuando planean cursos. Así, es posible analizar en qué medida la formación es diseñada para ser transferida. Los resultados sugieren que los formadores centran más su intervención en la satisfacción de los empleados por el nivel y utilidad del aprendizaje adquirido que en su transferencia al puesto de trabajo. Además, este estudio permitió obtener una mayor comprensión de la perspectiva de los formadores sobre cómo se combinan los elementos del diseño. Así, se detectaron cuatro enfoques de formación centrados en la transferencia, cuyo uso conjunto varía en función de los objetivos de formación. Se concluye que el estudio del potencial de la formación para ser transferida resulta útil para detectar fortalezas y debilidades en la formación y se sugieren propuestas de mejora y líneas de investigación.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Professional training
Formación continua
Transfer of training
Transferencia de la formación
Training methods
Métodos de formación
Evaluation
Evaluación
URI: http://hdl.handle.net/10481/42992
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Granado, C. A study of the potential of training to be transferred to the workplace.. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 89–100 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42992]
Appears in Collections:Vol. 7.1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol7(1)_006_jett_granado.pdf232.06 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada