Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 6.2 (2015) (Nº Especial: Entrepreneurship education. Insights on current challenges) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42913

Title: Educación para el Espírito Emprendedor – Informe de una experiencia en una Institución de Educación Superior
Other Titles: Education for Entrepreneurship – An experience report in a Higher Education Institution
Authors: Gonçalves Pereira, Cristina Maria
Carvalho e Silva Afonso, Margarida de
Cunha Santos, Domingos Fernando da
Issue Date: 20-Nov-2015
Abstract: El concepto de espíritu emprendedor se entiende actualmente como una competencia transversal, fundamental para el desarrollo humano, social y económico. Sin embargo, tradicionalmente se ha asociado solo a las áreas económicas y de negocios, a pesar de que venimos observando un cambio gradual en esta concepción. Así, en la última década, se ha producido un verdadero incremento en el papel de la educación para el desarrollo de las competencias relacionadas con el espíritu emprendedor, puesto que pueden y deben ser aprendidas y desarrolladas desde muy pronto. Este reconocimiento de la importancia de la educación en el desarrollo del espíritu emprendedor otorga una nueva responsabilidad a las instituciones educativas, en particular a la educación superior. Es precisamente sobre la educación del espíritu emprendedor en la educación superior que este artículo habla. El artículo presenta el ejemplo de dos centros (Centro de Aprendizaje y Desarrollo de la Infancia-CeADIn y el Centro de Ciencia, Tradición & Cultura-CT&C) de la misma institución de educación superior que, aunque con una estructura de organización, objetivos, estrategias y formas de trabajo diversas, tienen algunos puntos en común, como el hecho de que pretenden educar para el espíritu emprendedor tanto a niños, como a jóvenes y adultos, involucrando en este proceso a los alumnos de los cursos de formación del profesorado.
The concept of entrepreneurship is currently assumed to be a cross competence, fundamental for human, social and economic development. However, it has traditionally been associated with economic and business areas, although we have been witnessing a gradual change this design. In the last decade there has been a growing defense role of education in development of entrepreneurial skills, as these can and should be learned and developed very early. This appreciation of the role of education in development of entrepreneurial skills prints a new responsibility to educational institutions, particularly to higher education. It is precisely the entrepreneurial education in higher education that this article talks. The article gives the example of two centers (Learning and Development Center for Children - CeADIn; Science, Tradition & Culture Center - CT&C), from the same institution of higher education, albeit with different organizational structure, strategies, have some common points as they wish to educating for entrepreneurship, both children, youth and adults, involving in this process the students of teachers education courses.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación del profesorado
Educación para el Espírito Emprendedor
Servicio comunitario
Desarrollo humano y social
Teachers Education
Education for Entrepreneurship
Community Services
Human and social development
URI: http://hdl.handle.net/10481/42913
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gonçalves Pereira, C.M.; Carvalho e Silva Afonso, M.; Cunha Santos, D.F. Educación para el Espírito Emprendedor – Informe de una experiencia en una Institución de Educación Superior. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 62–75 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42913]
Appears in Collections:Vol. 6.2 (2015) (Nº Especial: Entrepreneurship education. Insights on current challenges)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol6(2)_005_pereira-afonso-santos_jett.pdf282.82 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada