Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol._20, 1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/42552

Title: Learning technology and patterns of teaching
Other Titles: Aprendizaje de la Tecnología y patrones de enseñanza
Authors: Illum Hansen, Thomas
Issue Date: 2016
Abstract: There is a statistical correlation between types of teaching methods and types of digital learning materials used in Danish state schools. Especially when it comes to “presentational learning materials”, a category which subsume digital textbooks and larger systems and portals characterized by a looser coupling between subjects and courses than the linear progression that characterises the chapter structure of a textbook. This is a finding in a major new study undertaken in 2012-2014 by Rambøll Management Consulting and Boston Consulting Group, within an empirical and theoretical framework developed by Jeppe Bundsgaard and the author. This is partly due to a review of international research in the impact of digital learning materials, and partly due to a theoretical framework with typologies of teaching patterns and digital learning material. This article will present the central parts of the theoretical framework, selected results, and ends with a critique of methods used in the collecting of empirical data with a view to future research in the connection between digital learning materials and teaching patterns.
Existe una correlación estadística entre los tipos de métodos de enseñanza y los tipos de materiales de aprendizaje digitales utilizados en las escuelas públicas danesas. Especialmente cuando se trata de "materiales de presentación de aprendizaje", una categoría que subsume los libros de texto digitales y sistemas más grandes y los portales se caracterizan por un acoplamiento más flojo entre los sujetos y los cursos que la progresión lineal que caracteriza la estructura de capítulos de un libro de texto. Este es un hallazgo en un importante nuevo estudio llevado a cabo en 2012-2014 por Rambøll Management Consulting y Boston Consulting Group, dentro de un marco empírico y teórico desarrollado por Jeppe Bundsgaard y el autor. Esto se debe en parte a una revisión de la investigación internacional en el impacto de los materiales digitales para el aprendizaje, y en parte debido a un marco teórico con tipologías de patrones de enseñanza y material de aprendizaje digital. En este artículo se presentará la parte central del marco teórico, los resultados seleccionados, y termina con una crítica de los métodos utilizados en la recogida de datos empíricos con miras a futuras investigaciones en la conexión entre los materiales de aprendizaje digitales y los patrones de enseñanza.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM-386)
Publisher: Universidad de Granada.
Series/Report no.: Rev201ART4;
Keywords: Teaching patterns
Patrones de enseñanza
Digital learning
Aprendizaje digital
Danish state schools
URI: http://hdl.handle.net/10481/42552
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Illum Hansen, T. Learning technology and patterns of teaching. Profesorado, 20(1): 61-73 (2016).[http://hdl.handle.net/10481/42552]
Appears in Collections:Vol._20, 1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev201ART4.pdf339.81 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada