Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorEdmonds-Wathen, Crises_ES
dc.date.accessioned2016-09-05T07:15:38Z
dc.date.available2016-09-05T07:15:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationEdmonds-Wathen, C. Route description in Iwaidja: Grammar and conceptualisation of motion. PNA, 11(1): 53-74 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42390]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42390
dc.description.abstractThis study focussed on the effect of grammar of Iwaidja, an indigenous Australian language, on mathematical conceptualisation. It investigated route description in Iwaidja. Spatial concepts such as direction, height and movement in relation to another object are briefly described using examples. Differences between English and Iwaidja are used to illustrate the some of the impact of grammar on mathematical conceptualisation. The implications are discussed in terms of how understanding these grammatical features can help teachers, especially when children are not fluent in the language of instruction, as well as providing keys to cross-linguistic investigations of mathematical cognition.en_EN
dc.description.abstractEste estudio se centró en el efecto de la gramática de iwaidja, una lengua indígena de Australia, en la conceptualización matemática. Se investigó la descripción de ruta en esta lengua. Conceptos espaciales tales como dirección, altura y el movimiento en relación con otro objeto, se describieron utilizando ejemplos. Diferencias entre el inglés y el iwaidja son usadas para ilustrar el impacto de la gramática en la conceptualización matemática. Las implicaciones consideran cómo la comprensión de estas características gramaticales puede ayudar a los maestros, sobre todo cuando los niños no hablan con fluidez el idioma de la instrucción, así como proporcionar claves para investigaciones translingüística de la cognición matemática.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was supported by a grant from the Australian Institute of Aboriginal and Torres Strait Islanders Studies and an Australian Postgraduate Award scholars.en_EN
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;11(1)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectCognitionen_EN
dc.subjectCulture en_EN
dc.subjectGrammatical structuresen_EN
dc.subjectIndigenousen_EN
dc.subjectMathematical conceptualisationen_EN
dc.subjectSpatial languageen_EN
dc.subjectCogniciónes_ES
dc.subjectConceptualización matemáticaes_ES
dc.subjectCultura es_ES
dc.subjectEstructuras gramaticaleses_ES
dc.subjectIndígenases_ES
dc.subjectLenguaje espaciales_ES
dc.titleRoute description in Iwaidja: Grammar and conceptualisation of motionen_EN
dc.title.alternativeDescripción de ruta en iwaidja: gramática y conceptualización del movimientoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License