Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBarwell, Richardes_ES
dc.date.accessioned2016-09-05T07:10:30Z
dc.date.available2016-09-05T07:10:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBarwell, R. Investigating stratification, language diversity and mathematics classroom interaction. PNA, 11(1): 34-52 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42389]es_ES
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42389
dc.description.abstractResearch on the socio-political dimensions of language diversity in mathematics classrooms is under-theorised and largely focuses on language choice. These dimensions are, however, likely to influence mathematics classroom interaction in many other ways than participants’ choice of language. To investigate these influences, I propose that the notions of heteroglossia, orders of indexicality and scale-jumping, can provide new theoretical tools with which to understand the links between classroom interaction and broader social patterns of marginalisation. To illustrate the utility of these ideas, I include some analysis of an episode observed in a sheltered elementary school second language mathematics classroom in Canada.en_EN
dc.description.abstractLa investigación sobre las dimensiones sociopolíticas de la diversidad lingüística en clases de matemáticas está poco teorizada y mayormente se centra en la elección de la lengua. Estas dimensiones, no obstante, probablemente influyen en la interacción en clase en otros modos distintos a la elección de la lengua. Para investigar estas influencias, propongo que las nociones heteroglosia, órdenes de indexicalidad y salto de escala, pueden aportar nuevos instrumentos teóricos con los cuales comprender conexiones entre interacción del aula y patrones sociales de marginalización. Para mostrar la utilidad de estas ideas, incluyo los análisis de un episodio de una clase de primaria de matemáticas canadiense con instrucción en una segunda lengua.es_ES
dc.description.sponsorshipThe project referred to in this paper was funded by the Social Science and Humanities Research Council of Canada, Grant 410-2008-0544.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPNA;11(1)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectBilingual learnersen_EN
dc.subjectLanguage diversityen_EN
dc.subjectMathematics educationen_EN
dc.subjectSocio-political dimensionsen_EN
dc.subjectStratificationen_EN
dc.subjectAprendices bilingüeses_ES
dc.subjectDimensiones socio-políticases_ES
dc.subjectDiversidad lingüísticaes_ES
dc.subjectEducación matemáticaes_ES
dc.subjectEstratificaciónes_ES
dc.subjectMatemáticas es_ES
dc.titleInvestigating stratification, language diversity and mathematics classroom interactionen_EN
dc.title.alternativeInvestigando la estratificación, la diversidad lingüística y la interacción en el aula de matemáticases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License