Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 5 Monográfico (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/41430

Title: Estudio del Burnout en estudiantes de la Universidad de Granada: influencia moduladora de variables de inteligencia emocional y clasificación por cursos
Other Titles: A study of Burnout in students of the University of Granada: the modulating effect of variables of emotional intelligence and course classifications
Authors: Balsera Güera, Marta
Chavasco González, Gisell
López García, Rocío
Pérez Rodríguez, Amparo
Sánchez Moreno, Miriam
Villena Ruiz, Cristina
Issue Date: 2016
Abstract: El siguiente artículo se ha realizado con la finalidad de estudiar la relación entre el Síndrome de Burnout y la Inteligencia Emocional en población universitaria en función de su curso académico. Se le aplicó a una muestra de 70 sujetos universitarios estudiantes de grado o máster escogidos aleatoriamente los cuestionarios SBI-U-9 en versión española y el TMMS24 para medir respectivamente el Síndrome de Burnout y la Inteligencia Emocional. Una vez realizado el análisis estadístico, se pudo comprobar que las expectativas se cumplían en cuanto a la relación existente entre Burnout y curso, pero no en cuanto a la relación entre Burnout e Inteligencia Emocional.
The aim of this article is to investigate the relation between Burnout Syndrome and Emotional Intelligence in University students, in connection to their academic year. A sample of 70 randomly selected subjects, currently studying a Master's or Bachelor's degree, were asked to complete two questionnaires, the Spanish version of the SBI-U-9 and the TMMS24, in order to evaluate Burnout Syndrome and Emotional Intelligence, respectively. It can be stated that the results of the statistical analysis correlated with the initial hypothesis as far as the relation that exists between Burnout Syndrome and academic year, but not with regards to the relationship between Burnout and Emotional Intelligence.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 20 de mayo de 2016 | Revisión: 21 de mayo de 2016 | Aceptado: 30 de mayo de 2016
Correspondencia: mbalserag@correo.ugr.es
Series/Report no.: ReiDoCrea;Monográfico-2016
Keywords: Burnout
Inteligencia emocional
Emotional intelligence
URI: http://hdl.handle.net/10481/41430
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Balsera Güera, M.; (et al.). Estudio del Burnout en estudiantes de la Universidad de Granada: influencia moduladora de variables de inteligencia emocional y clasificación por cursos. Reidocrea, monográfico: 27-32(2016). [http://hdl.handle.net/10481/41430]
Appears in Collections:ReiDocrea, 5 Monográfico (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5-2-5.pdf212.34 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada