Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 5 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/40751

Title: La integración de enfoques de enseñanza como vía para elevar la motivación por la estimación de proyectos de software en estudiantes de Ingeniería Informática
Other Titles: The integration of focuses of teaching like road to raise the motivation for the estimate of projects of software in students of information-technology engineering
Authors: González Hernández, Walfredo
Issue Date: 2016
Abstract: La motivación por la estimación de los proyectos de software es parte de la formación profesional del ingeniero informático. En este sentido, debe definirse las dimensiones e indicadores de este concepto así como las vías fundamentales para su desarrollo. En este artículo se asumen como vías para lograrlo la integración de los enfoques de la enseñanza: sistémico, problémico y aprendizaje basado en proyectos. Posteriormente se presenta la validación de la alternativa.
Abstracts: The motivation for the estimate of the projects of software is a part of the technical training of the information-technology engineer. In this sense, dimensions and this concept's indicators as well as the fundamental roads for your development should be defined. The author assumes like manners to achieve the integration of the focuses of the teaching in this article: Systemic, probllematic and learning based in projects. At a later time the validation of the alternative shows up.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 24 de marzo de 2016 | Revisión: 28 de marzo de 2016 | Aceptado: 11 abril de 2016
Correspondencia: walfredo.glez@umcc.cu
Series/Report no.: ReiDoCrea;5
Keywords: Motivación
Aprendizaje basado en proyectos
Motivation
Project based learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/40751
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: González Hernández, W. La integración de enfoques de enseñanza como vía para elevar la motivación por la estimación de proyectos de software en estudiantes de Ingeniería Informática. ReiDoCrea, 5: 78-89(2016). [http://hdl.handle.net/10481/40751]
Appears in Collections:ReiDocrea, 5 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5-9.pdf274.26 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada