Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/40570

Title: Propuesta piloto de taller de arteterapia "el miedo a color"
Authors: Balderas Fernández, Tara
Issue Date: Jun-2015
Abstract: Se ha llevado a cabo un proyecto de investigación educativa en forma de experiencia piloto de taller de arteterapia, en el cual han participado niños en edades comprendidas entre los seis y diez años. El taller ha estado focalizado en el tema de los miedos infantiles, su identificación, comparación con lo expresado verbalmente y la producción artística, además se ha comprobado el grado de validez del taller con respecto a la actuación contra los miedos identificados. Ha sido evaluado el grado de validez del taller y cómo este proyecto puede ser introducido en el aula.
It has been carried out an Educational Research Project, which has been an experimental art therapy workshop. The participants have been students from six to ten years old. The experience has been focused on children fears: identification and appreciation of the differences between those fears expressed verbally in contrast to those expressed artistically. Apart from that, it has been assessed the workshop degree of validity and how this project can be introduced in the classroom in order to enable them to face their fears.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria
Keywords: Miedos infantiles
Arteterapia
Collage
Intervención y proceso creativo
Children fears
Art therapy
Intervention
Creative process
URI: http://hdl.handle.net/10481/40570
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TARA_BALDERAS_FERNÁNDEZ.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada