Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/40555

Title: Programa de intervención: "Patrimonio cultural del Albayzín"
Authors: Vico Linde, Paula
Issue Date: Jun-2015
Abstract: Con este Proyecto de Intervención se pretende que los alumnos de Educación Primaria, concretamente del quinto curso, lleguen a tener unas nociones básicas sobre el concepto de patrimonio, para que lo sepan reconocer en su propio barrio, en su propia ciudad, con el objetivo último de conservación, valoración y respeto de este. Se va a trabajar el patrimonio a partir de un barrio de gran interés cultural en la ciudad de Granada, “El Albayzín”, dónde se profundizará en diversos temas como son los siguientes: calles, plazas y miradores; el agua y sus aljibes; arquitectura doméstica; lugares de interés: monumentos y conjuntos; taracea; baños árabes. El Proyecto concluirá con la realización de un Itinerario Didáctico, para que los alumnos tengan la posibilidad de experimentar en vivo todos los conocimientos adquiridos, y lleguen a obtener un aprendizaje más significativo de patrimonio.
This project saw that year 5 Primary School students from the Inmaculada del Triunfo were able to gain a basic understanding of the heritage of the Albayzin, thus enabling them a deeper comprehension the district and city that they live in. The main aim was that they are able to better conserve and assign a value to this area. In this project, aimed at the heritage of the Albayzin, a district of great cultural interest situated in the city of Granada; we have explored topics such as: the streets, squares and view points, the water and its reservoirs, the domestic architecture, places of interest, monuments, hand made goods and the Arabic baths. The project ended with the realisation of a trip so that the students were able to see in real life all of the knowledge obtained in class, and that they will come to retain the specific information about what it means to have a heritage.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria
Keywords: Educación primaria
Conocimiento del medio
Patrimonio
Cultura básica
Identidad
Primary education
Social and natural sciences
Heritage
Basic culture
Identity
URI: http://hdl.handle.net/10481/40555
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vico_Linde_Paula.pdf9.42 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada