Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/40481

Title: Resultados de un programa de mentoría con alumnado de Educación Primaria
Authors: Medina Garzón, Alberto
Issue Date: Jun-2015
Abstract: El objetivo de este trabajo, empleando un diseño metodológico de estudio de casos, fue conocer los efectos de la participación en un programa de mentoría sobre el rendimiento escolar de un alumno de Educación Primaria.La unidad de análisis fue T.G.M., un alumno de 6 años que cursaba primer curso de Educación Primaria en el Centro de Educación Infantil y Primaria (CEIP) “Emilio Carmona” de Maracena.En el proceso de intervención se llevaron a cabo 19 sesiones de mentoría con T.G.M., 7 sesiones de asesoramiento psicopedagógico con sufamilia y 2 sesiones de información y coordinación con su docente-tutora.Los resultados obtenidos revelan mejoras en el rendimiento escolar del alumno participante una vez finalizado el programa.
This work has as objective, using a methodological design of study of cases, it was to know the effects of participation in a mentoring program on school about the performance of students of Primary Education. The unit of analysis was T.G.M., who was a 6 years old student that attended the first course of Primary Education at the school center (CEIP) "Emilio Carmona" in Maracena. In the intervention process were carried out with 19 mentoring sessions with T.G.M., 7 psychologist counseling sessions with student´s family and 2 coordination and information sessions with the teacher-tutor. The results show improvements academic performance of the participating student once the program ended.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Primaria
Description: Estudio de Casos
Keywords: Mentoría entre iguales
Educación primaria
Rendimiento escolar
Peer mentoring
Elementary education
School performance
URI: http://hdl.handle.net/10481/40481
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Medina_Garzón_Alberto.pdf146.32 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada