Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ULU: Revista Científica sobre la Imaginación >
ulu, 1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39828

Title: Estudio sobre creatividad gráfica en Educación Infantil
Other Titles: Study of graphic creativity in Early Childhood Education
Authors: San Miguel Conejero, Bibiana
Issue Date: 2016
Abstract: La actitud creativa es algo que viene ligada a la propia especie siendo esta una característica innata y fundamental dentro de la naturaleza humana. Por ello, la creatividad es un proceso que todos seres humanos tienen al nacer, pero que, con gran frecuencia, tiende a inhibirse debido a los procesos de adaptación social sesgados por la culturización. Método: Veintéis estudiantes de Educación Infantil participaron en una prueba de expresión gráfica; el grupo experimental (n=13) recibió estimulación ambiental, mientras que el control no. El análisis estadístico mostró diferencias significativas entre los resultados obtenidos de ambos grupos (p=.037; r=.4). Para concluir, se ha podido observar la importancia del ambiente en la motivación y creatividad del alumnado dentro el aula.
The creative attitude is something that is linked to the species itself being one fundamental innate characteristic in human nature. Therefore, creativity is a process that all humans have at birth, but which very often tends to be inhibited due to the processes of social adaptation biased by acculturation. Method: Twenty students of Childhood Education participated in a test of graphic expression; the experimental group (n=13) received environmental stimulation, while no control. Statistical analysis showed significant differences between the results of both groups (p=.037; r= 0.4). In conclusion, it has been observed the importance of the environment in the motivation and creativity of students in the classroom.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Laboratorio de Psicología Social
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 24 de enero de 2016
Aceptación/Publicación: 8 de febrero de 2016
Correspondencia: bibianasanmig@correo.ugr.es
Series/Report no.: ULU;1
Keywords: Creatividad
Creativity
Motivación
Motivation
Educación Infantil
Early Childhood Education
URI: http://hdl.handle.net/10481/39828
ISSN: 2445-0677
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: San Miguel Conejero, B. Estudio sobre creatividad gráfica en Educación Infantil. ULU, 1: 12-22 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/39828]
Appears in Collections:ulu, 1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
1-3.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada