Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ULU: Revista Científica sobre la Imaginación >
ulu, 1 (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39448

Title: Relación entre creatividad e inteligencias múltiples en una muestra de estudiantes de Educación Secundaria
Other Titles: Relationship between Creativity and Multiple Intelligences in a Sample of Secondary School Students
Authors: Rodríguez-Díaz, Edmundo
Ezquerro-Cordón, Armando
Llamas Salguero, Fátima
López-Fernández, Verónica
Issue Date: Jan-2016
Abstract: El objetivo general de la realización de este trabajo es principalmente evaluar la interrelación de la inteligencia musical con el resto de Inteligencias Múltiples y a su vez con la creatividad, estableciendo si hay relación o no, con ambas variables. En lo referente a la metodología, se centrará en cotejar e interrelacionar desde un aspecto científico los resultados de un cuestionario de inteligencias múltiples con otro de creatividad. Participaron 51 estudiantes de Secundaria. En lo que a resultados se refiere, podemos afirmar que existe relación estadísticamente significativa y directa entre las inteligencias múltiples y la creatividad en la muestra, al igual que entre la inteligencia musical y el resto de las inteligencias múltiples y podemos establecer que los sujetos tienen un mayor desarrollo en la inteligencia musical y la inteligencia intrapersonal frente a la visoespacial. En cuanto a la creatividad, puede decirse que el alumnado de la muestra es creativo.
Abstract: The overall objective of this work is mainly to assess the interrelationship between musical intelligence and the rest of Multiple Intelligences as well as creativity, establishing whether there is a relationship or not, with both variables. Regarding methodology, this will focus on collating and interrelating from a scientific perspective the results of a multiple intelligences questionnaire and one on creativity. The participants were 51 high school students. As far as results are concerned, we can say that there is a statistically significant and direct relationship between multiple intelligences and creativity in the sample, as well as between musical intelligence and the remaining multiple intelligences. We can establish that subjects have a greater development in musical intelligence and intrapersonal intelligence versus visuospatial. In terms of creativity, it can be said that the students in the sample are creative.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Laboratorio de Psicología Social
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 29 de diciembre de 2015
Aceptación/Publicación: 12 de enero de 2016
Correspondencia: veronica.lopez@unir.net
Series/Report no.: ULU;1
Keywords: Inteligencias múltiples
Creatividad
Multiple intelligences
Creativity
URI: http://hdl.handle.net/10481/39448
ISSN: 2445-0677
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez-Díaz, E.; et al. Relación entre creatividad e inteligencias múltiples en una muestra de estudiantes de Educación Secundaria. ULU, 2: 7-11 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/39448]
Appears in Collections:ulu, 1 (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RodriguezDiaz_InteligenciasMultiples.pdf204.25 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada