Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39433

Title: Evaluación de textos narrativos escritos por alumnos con deficiiencia visual
Authors: Rodríguez Fuentes, Antonio
Issue Date: 2005
Abstract: El objetivo del artículo es analizar una parcela de la habilidad lingüística de los alumnos con baja visión e invidentes, en concreto, el producto de la escritura: el texto escrito, en su modalidad más usual (al menos en el contexto escolar): la narración. El énfasis se ha puesto en la indagación de los episodios construidos, tanto la cantidad como la calidad (completos vs. incompletos), la relación entre ellos (causal, temporal, adición e inserción) y los elementos estructurales que los componen (escenario, suceso inicial, respuesta interna, acción, consecuencia directa y reacción).
The present study is aimed at analysing linguistic abilities in visually disabled children. In particular, we evaluated the final outcome of writing processes -namely, a written text as narration, which is the most usual presentation format in educational environments-. We focus here on the assessment of several aspects of the narrated episodes, including quantity, quality (complete vs incomplete), the relationships among them (causal, temporal, addition, and insertion), and the structural elements they are composed of (place of occurrence, starting fact, internal response, action, direct consequence, and reaction).
Keywords: Expresión escrita
Evaluación de textos narrativos
Alumnos con deficiencia visual
Expression through writing
Narrative texts' assessment
Visually disabled students
URI: http://hdl.handle.net/10481/39433
ISSN: 1130-8656
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez Fuentes, A. Evaluación de textos narrativos escritos por alumnos con deficiencia visual. Innovación Educativa, 15: 131-141 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/39433]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RodriguezFuentes_DeficienciaVisual.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada