Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 5.2 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39367

Title: Comprensión lectora: umbral de lectura y escritura en niños de Educación Infantil en Málaga
Other Titles: Reading comprehension: threshold of reading and writing in children of primary education in Malaga
Authors: Jiménez Pérez, Elena
Villanueva Roa, Juan de Dios
Issue Date: 16-Jan-2015
Abstract: Andalucía suele salir mal parada en los Informes PIRLS y PISA sobre comprensión lectora, por lo tanto, conocer cómo y cuándo comienzan nuestros alumnos a tener contacto con la lectura y la escritura es el punto de partida indiscutible para advertir qué mecanismos de aprendizaje están bien estructurados desde el comienzo y cuáles deberían mejorarse. Cuándo, cómo y de qué forma escriben y leen sus primeras palabras, cuáles son y por qué. Partir de estos datos, y de sus conclusiones y reflexiones es útil para adaptar la metodología y poder cimentar la base para otros estudios como un nuevo escalón en el conocimiento de base de la lectora en Andalucía. Toda esta información conforma el conocimiento del germen lecto escritor en nuestros alumnos.
Andalucía usually go badly in the PIRLS and PISA reports on reading comprehension, therefore, know how and when our students begin to have contact with reading and writing is the indisputable starting point to warn what learning mechanisms are well structured from the start and what should be improved. All this information forms the seed knowledge reading-writing in our students. From these data, and their findings and useful insights to adapt the methodology and to build the basis for further studies as a new step in the knowledge base of reading comprehension in Andalusia. When, how and how write and read their first words, what and why.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Umbral lecto-escritura
Educación infantil
Empezar a escribir
Threshold literacy
Child education
Start writing
URI: http://hdl.handle.net/10481/39367
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Jiménez Pérez, E.; Villanueva Roa, J.D. (2015). Comprensión lectora: umbral de lectura y escritura en niños de Educación Infantil en Málaga. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 5(2), pp. 310–325. [http://hdl.handle.net/10481/39367]
Appears in Collections:Vol. 5.2 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol5(2)_023_jett_jiménez_villanueva.pdf629.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada