Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 5.2 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39352

Title: La aplicación de los bits de inteligencia como prevención de posibles dificultades de aprendizaje en el alumnado de educación infantil: un estudio de caso
Other Titles: The application of bits of intelligence as prevention of possible learning disabilities in childhood education: a case of study
Authors: Moya Maya, Asunción
García Hernández, Anna
Issue Date: 16-Jun-2014
Abstract: El propósito del presente estudio se centra en elaborar y desarrollar un programa educativo a través de los bits de inteligencia como prevención de posibles dificultades de aprendizaje en el alumnado de Educación Infantil. Por un lado, la muestra estuvo compuesta por seis maestros de Educación Infantil y dos de apoyo a la integración (PAI), a quienes se les realizó una entrevista semiestructurada y, por otro, el alumnado de un aula de Educación Infantil, concretamente de cuatro años de edad, a quienes se les aplicó la escala de observación. Los análisis muestran que la aplicación de los bits de inteligencia en el aula son un buen recurso para prevenir las dificultades de aprendizaje, ya que atienden a la diversidad en Educación Infantil sin que se hagan notables las diferencias socio culturales, cognitivas y emocionales del alumnado.
The aim of this study focuses on developing an educational program through the bits of intelligence to prevent possible learning disabilities in students of Childhood Education. On the one hand, the sample consisted of six teachers of kindergarten and two teachers assistants (PAI), to whom a semi-structured interview was made. On the other hand, the students in a classroom of kindergarten, specifically four years old, was applied the scale of observation. The analyses show that the application of bits of intelligence in the classroom is a good resource to prevent learning difficulties, as they cater to diversity in kindergarten.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Inteligencia
Educación infantil
Aprendizaje
Dificultades
Intelligence
Childhood education
Learning disabilities
URI: http://hdl.handle.net/10481/39352
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Moya Maya, A.; García Hernández, A. (2014). La aplicación de los bits de inteligencia como prevención de posibles dificultades de aprendizaje en el alumnado de educación infantil: un estudio de caso. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 5(2), pp. 130–142. [http://hdl.handle.net/10481/39352]
Appears in Collections:Vol. 5.2 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol5(2)_010_jett_moya_garcia.pdf420.77 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada