Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 4.2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39339

Title: The assessment methods that are used in a secondary mathematics class
Other Titles: Métodos de evaluación utilizados en una clase de matemáticas en enseñanza secundaria
Authors: Dandis, Maha A. I.
Issue Date: 10-Sep-2013
Abstract: Given issues related to differences in learner characteristics, effective sampling across the content domain and recent emphases on assessing meaningfully contextualized abilities and higher-order cognitive processes, the ʻtraditionalʼ mathematics test arguably does not provide a valid measure of student ability. Consequently, there is a need to incorporate alternative methods of assessment that are able to effectively assess the range of studentsʼ mathematical abilities. This article try to understand the assessment methods that mathematics secondary teachers use to assess their students, mainly this study will try to spot the light on 1- The main methods employed by Mathematics teachers, 2- Reported use of alternative assessment, 3- Desirable assessment methods, 4- Teachersʼ satisfactions with traditional methods. Results showed that teachers mainly use written exams to assess their student, they reported using some alternative assessment but sporadically, the teachers showed dissatisfaction with the methods they use and they prefer using direct observation to assess their students. And finally the teachers gave some suggestions for improving the current assessment Practices.
Podría afirmarse que la prueba "tradicional", en matemáticas, no proporciona una medida válida de la capacidad del alumno, por cuestiones relacionadas con diferencias individuales entre estudiantes, el dominio de contenidos y el énfasis que recientemente está adoptando la evaluación de las capacidades significativamente contextualizadas y los procesos cognitivos de orden superior. Por consiguiente, es necesario incorporar métodos alternativos de evaluación que sean capaces de evaluar eficazmente la gama de habilidades matemáticas de los estudiantes. Este artículo se dirige a comprender los métodos de evaluación que los profesores de matemáticas de Educación Secundaria usan para evaluar a sus estudiantes. La investigación trata, sobre todo, de iluminar 1- Los principales métodos empleados por profesorado de matemáticas, 2- El uso informado de métodos de evaluación alternativos, 3- Los métodos de evaluación deseables, 4-La satisfacción de los profesores con los métodos tradicionales. Los resultados muestran que los profesores utilizan principalmente los exámenes escritos para evaluar a sus estudiantes, informan del uso de algún tipo de evaluación alternativa que de forma esporádica, y muestran insatisfacción con los métodos que utilizan y prefieren utilizar la observación directa para evaluar a los estudiantes. Y por último los profesores dan algunas sugerencias para mejorar las prácticas de evaluación actuales.
Sponsorship: I would like to thank the AECID “Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo" for supporting this project financially, also I acknowledge the support of the the Ministry of Education, Culture and Sport of Spain research project R+D entitled Servicio federado de erúbricas para la evaluación de los aprendizajes (EDU2010-15432).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Alternative assessment
Traditional methods of assessment
Mathematics teachers
Secondary School
Evaluación alternativa
Métodos tradicionales de evaluación
Profesores de Matemáticas
Escuela Secundaria
URI: http://hdl.handle.net/10481/39339
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Dandis, M.A. (2013). The assessment methods that are used in a secondary mathematics class. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (2), pp. 133 –143. [http://hdl.handle.net/10481/39339]
Appears in Collections:Vol. 4.2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol4(2)_010_jett_dandis.pdf486.45 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada