Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 4.2 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/39338

Title: El efecto de rebote en la formación y desarrollo de la expresión oral en inglés en la educación preuniversitaria
Other Titles: The backwash effect in the English oral expression formation and development at senior high education
Authors: Escalona Sánchez, Ulises
Medina Betancourt, Alberto Román
Escalona Reyes, Miguel
Issue Date: 6-Sep-2013
Abstract: En el presente artículo se fundamentan las implicaciones del efecto de rebote de la evaluación sistemática en la formación y desarrollo de la expresión oral en inglés. Ello es el resultado de un proceso investigativo que se ha realizado en el contexto de la Educación Preuniversitaria de la Provincia de Holguín. Se revela el carácter rector de la habilidad expresión oral en el proceso de comunicación y su vínculo sistémico con el resto de las habilidades comunicativas. También se asume que el aprendizaje de la misma se da en la relación dialéctica entre la formación de hábitos lingüísticos orales y el desarrollo de la referida habilidad. En este proceso, se aprovechan las facilidades de la evaluación sistemática y su efecto de rebote para dinamizar los estadios de formación y desarrollo de la expresión oral en inglés. Como resultado, se incrementan los niveles de competencia comunicativa oral en el aprendizaje de esta lengua extranjera.
This article accounts for the systematic evaluation backwash effect implications in the process of formation and development of the English oral expression. It has been the result of a research accomplished at Senior High Education in Holguín Province. The rectorial character of the oral expression in the communicative process is considered. Likewise, its systemic linkage with the rest of the communicative skills is also regarded. Furthermore, it is assumed that the learning of this skill befalls in the dialectical relationship between linguistic habits formation and the development of the English oral expression. It is relevant to highlight that the systematic evaluation backwash effect is used to dynamize the stages of formation and development. Accordingly, the oral communicative competence levels are improved in the foreign language learning.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Evaluación
Competencia comunicativa
Aprendizaje de la lengua extranjera
Habilidades comunicativas
Conducta de los estudiantes
Proceso educativo
Evaluation
Communicative competence
Foreign language learning
Communicative skills
Student's behavior
Educative process
URI: http://hdl.handle.net/10481/39338
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Escalona Sánchez, U.; Medina Betancourt, A.R.; Escalona Reyes, M. (2013). El efecto de rebote en la formación y desarrollo de la expresión oral en inglés en la educación preuniversitaria. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (2), pp. 122–132. [http://hdl.handle.net/10481/39338]
Appears in Collections:Vol. 4.2 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Vol4(2)_009_jett_escalona_medina_escalona.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada