Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/38850

Title: Impact of Continuous ICT Training in Secondary School Teachers in Portugal.
Authors: Bernardo Costa, Ruí Felipe
Campos-Sánchez, Antonio
Conde Lacárcel, Alfonso
López Núñez, Juan Antonio
Moreno Ortiz, Antonio
Sola Martínez, Tomás
Issue Date: 2014
Abstract: This paper focuses on the importance of teacher training in developing the necessary skills in the use of information and communications technology in school classrooms, as an effective and useful set of resources in the context of current teaching. The research was carried out in secondary school teachers in the city of Coimbra (Portugal) through technical survey on the perception of the teacher in a number of related topics.
Este documento se centra en la importancia de la Formación continua del Profesorado en el desarrollo de las habilidades necesarias en el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación en las aulas de secundaria, como un conjunto de recursos eficaces y útiles en los contextos de enseñanza actuales. La investigación se llevó a cabo en la escuela secundaria maestros en el Municipio de Coimbra (Portugal) por medio de la técnica de encuesta sobre la percepción del profesor en una serie de temas relacionados.
Publisher: Progressive Academic Publishing
Keywords: Educación Secundaria
Secondary education
Formación continua del profesorado
Continuous Teacher Training
Formación en TICS
ICT training
URI: http://hdl.handle.net/10481/38850
ISSN: 2053-9746
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bernardo Costa, R.F.; Campos-Sánchez, A.; Conde Lacárcel, A.; López Núñez, J.A.; Moreno Ortiz, A.; Sola Martínez, T. Impact of Continuous ICT Training in Secondary School Teachers in Portugal. European Journal of Educational Sciences. 1(2): 25 - 48 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/38850]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
IMPACT OF CONTINUOUS ICT TRAINING IN SECONDARY SCHOOL TEACHERS IN PORTUGAL.pdf263.57 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada