Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 8 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/37471

Title: El hábitat sonoro como tiempo y espacio para la participación, la reflexión y la investigación educativa. Aproximaciones metodológicas desde la Educación Musical
Other Titles: The sound habitat as time and space for participation, reflection and educational research. Methodological approaches from Music Education
Authors: Porta, Amparo
Issue Date: Jul-2015
Abstract: Las áreas artísticas se encuentran en estos momentos en un proceso de profunda transformación, y en este escenario se hace imprescindible abordar la educación musical desde sus pilares fundamentales para su desarrollo, progreso y reconocimiento científico. Este texto explora sus aspectos destacados y los aborda de manera práctica a través de diseños de investigación, actividades y estudios de caso. Como acercamiento al primer reto, la formación, muestra el diseño y programa final de Máster. Para el segundo reto, la investigación, muestra el recorrido investigador del grupo Hábitat Sonoro, sus herramientas, aplicación y resultados y, para el tercer reto, la difusión científica, el texto muestra los contenidos de la mesa de expertos del seminario investigador sobre escritura científica realizado en la Universitat Jaume I, aplicando el análisis de contenido a las intervenciones y mostrando sus conclusiones. Este texto espera contribuir a dar visibilidad al hábitat sonoro como espacio y tiempo para la participación, la reflexión y la investigación en Educación Musical.
The artistic areas are right now in a process of profound transformation, and at this stage it is essential to address the musical education from his fundamental pillars for development, progress and scientific recognition. This text explores its highlights and discusses practical way through research designs, activities and case studies. As a first approach to the challenge, training, sample design and final Master program. For the second challenge, the investigation shows the investigator group travel Habitat Sound, tools, application and results for the third challenge, scientific dissemination, the text displays the contents of the table researcher expert workshop on scientific writing conducted at the University Jaume I, applying content analysis to interventions and showing their conclusions. This paper hopes to contribute to the visibility of the sound habitat as space and time for participation, reflection and research in music education.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación musical
Banda sonora
Análisis cualitativo
Análisis cuantitativo
Narrativas audiovisuales
Efectos
Alternativas
Music education
Soundtrack
Qualitative analysis
Quantitative analysis
Audiovisual narratives
Effects
Alternatives
URI: http://hdl.handle.net/10481/37471
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Porta, A. El hábitat sonoro como tiempo y espacio para la participación, la reflexión y la investigación educativa. Aproximaciones metodológicas desde la Educación Musical. DEDiCA, 8: 189-204 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/37471]
Appears in Collections:DEDiCA, 8 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
12 - AMPARO PORTA.pdf96.75 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada