Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 8 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/37457

Title: Investigación del comportamiento inadaptado de menores en un contexto multicultural
Other Titles: Investigation on the maladaptive behavior of minors in a multicultural context
Authors: Mohamed Mohand, Laila
Issue Date: Jul-2015
Abstract: Las habilidades sociales son herramientas necesarias para poder desenvolvernos en la vida diaria. Su enseñanza y aprendizaje son un tema primordial en edades tempranas ya que su déficit se relaciona con baja autoestima y aislamiento social que pueden provocar problemas escolares. En esta investigación se presentan los resultados de un entrenamiento en habilidades sociales y de una serie de contenidos relacionados con el comportamientos prosociales (Garrido y López, 1995, Ross, Fabiano y Garrido, 1990). Han participado 235 alumnos/as de educación primaria y secundaria de la Ciudad Autónoma de Melilla. Dadas las características de la población intercultural de esta ciudad, nos interesa conocer los efectos de este entrenamiento en función del origen cultural del alumnado (Sánchez, 2011). Finalmente se presentan los principales resultados de esta investigación.
The social skills are tools necessary to be able to unroll ourselves in the daily life. His education and learning are a basic topic in early ages since his deficit relates to low autoesteem and social isolation that school problems can provoke. In this investigation they present the results of a training in social skills and of a series of contents related with prosocial comportamientos (Garrido and Lopez, 1995, Ross, Fabiano and Garrido, 1990). There have taken part 235 pupils of primary and secondary education of the Autonomous City of Melilla. Given the characteristics of the intercultural population of this city, we are interested in knowing the effects of this training depending on the cultural origin of the student body (Sanchez, 2011). Finalmente they present the principal results of this investigation.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Entrenamiento en habilidades sociales
Población intercultural
Prevención de comportamientos antisociales
Menores
Social abilities training
Intercultural population
Prevention of antisocial behaviours
Minors
URI: http://hdl.handle.net/10481/37457
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Mohamed Mohand, L. Investigación del comportamiento inadaptado de menores en un contexto multicultural. DEDiCA, 8: 131-137 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/37457]
Appears in Collections:DEDiCA, 8 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
08 - LAILA MOHAMED MOHAND.pdf39.95 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada