Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 8 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/37445

Title: Estudio cuasi experimental como herramienta de evaluación en el desarrollo de actividades didácticas en el aula de música
Other Titles: Assessment of the learning activities in the learning rhythm in the music classroom: A quasiexperimental study
Authors: Cremades Andreu, Roberto
Issue Date: Jul-2015
Abstract: El propósito de este estudio es evaluar las actividades rítmicas que se realizan en el aula de música, en consonancia con los contenidos que refleja el currículo de Primaria, a través de la implementación de un programa de intervención didáctica con el que se ha valorado el aprendizaje de contenidos rítmicos. Para ello, se ha utilizado un diseño de investigación de un solo grupo experimental con una evaluación antes y después de desarrollar las sesiones del programa de entrenamiento, en el que han participado 30 estudiantes (14 hombres y 16 mujeres) de un aula de Primaria de un colegio de Madrid. Los resultados obtenidos ponen de manifiesto que el programa elaborado facilita el aprendizaje de los contenidos relacionados con el ritmo, y se reveló como una alternativa para mejorar las actividades rítmicas que se desarrollan en el aula.
The purpose of this study is to evaluate the rhythmic activities performed in the music classroom, follow the content that reflects the primary education curriculum, through the implementation of an educational intervention program in which learning is valued rhythmic contents. To this end, it is used a research design one experimental group with an evaluation before and after to the training program develop. In this research participated 30 students (14 men and 16 women) of a primary classroom of a school in Madrid. The results obtained shows that the training program facilitates the learning of rhythmic contents, and it is reveal as an alternative for to improve the rhythmic activities taking place in the classroom.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación musical
Primaria
Ritmo
Programa de intervención
Estudio cuasi experimental
Music education
Primary education
Rhythm
Educational intervention
Quasi-experimental study
URI: http://hdl.handle.net/10481/37445
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cremades Andreu, R. Estudio cuasi experimental como herramienta de evaluación en el desarrollo de actividades didácticas en el aula de música. DEDiCA, 8: 65-76 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/37445]
Appears in Collections:DEDiCA, 8 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
04 - ROBERTO CREMADES ANDREU.pdf106.92 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada