Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 4 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/37033

Title: Revisión de programas de intervención dirigidos a alumnos de infantil y primaria con trastorno específico del lenguaje
Other Titles: Review of intervention programs for students infant and primary with specific language disorder
Authors: Carrasco Mantero, Almudena
García-Pérez, Raquel
Hervás Torres, Miriam
Issue Date: 2015
Abstract: En el presente estudio se revisan diferentes programas de intervención tanto a nivel internacional como nacional relacionados con el Trastorno Específico del Lenguaje (TEL) en Educación Infantil y Primaria. Para ello, se realizó una búsqueda en las bases de datos ProQuest, Dialnet, CSIC y Psicodoc sobre intervenciones realizadas desde el año 2012 al 2015. Se observan que existen, entre los artículos revisados, variaciones en cuanto a los objetivos, actividades y resultados, pero todos ellos muestran unas características comunes a la hora de elaborar programas en este ámbito, convenientes de tener en cuenta para posibles investigaciones e intervenciones futuras con el fin de mejorar el rendimiento académico del alumnado.
In the present study are reviewed some intervention programs both at international and national related to the specific language disorder (TEL) in early childhood education and elementary. For this aim, it carried out a search in the databases ProQuest, Dialnet, CSIC and Psicodoc on interventions since 2012 to 2015. It is observed, among the articles reviewed, variations in the objectives, activities and results, but all of them show some common features when it comes to developing programs in this area, which it convenient to take into account for future interventions and research to improve the academic performance.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: ReiDoCrea;4
Keywords: Trastorno del lenguaje
Educación Infantil
Educación Primaria
Programas
Language disorder
Early childhood education
Primary education
Programs
URI: http://hdl.handle.net/10481/37033
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Carrasco Mantero, A.; García Pérez, R.; Hervás Torres, M. Revisión de programas de intervención dirigidos a alumnos de infantil y primaria con trastorno específico del lenguaje. Reidocrea, 4: 156-161 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/37033]
Appears in Collections:ReiDocrea, 4 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.4-Art-23.pdf179.81 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada