Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal >
DDEMPC - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/36978

Title: Los inicios de la profesión docente en los conservatorios de música: Un estudio desde la perspectiva de los protagonistas
Other Titles: Becoming a Music Teacher at the Conservatoire: A Study from the Perspective of Beginning Music Teachers
Authors: Díaz Mohedo, María Teresa
Issue Date: 2015
Abstract: A pesar de que son muy abundantes los estudios generales sobre los profesores noveles, tanto a nivel nacional como internacional; en lo que se refiere a la enseñanza de la música, y concretamente a la que tiene lugar en los conservatorios, existen solo algunas investigaciones que tratan el tema. Este estudio analiza la opinión de un grupo de profesores noveles de música, en cuanto a su preparación para la docencia y ofrece una visión amplia del tema desde la perspectiva de sus protagonistas.
General studies about beginning teachers are very common both nationally and internationally. However in terms of music education only a handful of studies have dealt with the lives of music teachers at conservatoires. In this paper the opinions of a group of beginning music teachers are analyzed in terms of how they consider their own preparation for teaching at a conservatoire at the starting point of their careers. The purpose is to present a broad view of this subject of music teaching from the perspective of the same people involved in the process.
Publisher: Universidad de Chile. Facultad de Artes
Keywords: Investigación educativa
Educación musical
Formación del profesorado
Conservatorios
Educational research
Music education
Teacher training
Conservatoires
URI: http://hdl.handle.net/10481/36978
ISSN: 0716-2790
0717-6252
Citation: Díaz Mohedo, M.T. Los inicios de la profesión docente en los conservatorios de música: Un estudio desde la perspectiva de los protagonistas. Revista Musical Chilena, 69(223): 86-97 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/36978]
Appears in Collections:DDEMPC - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
DiazMohedo_DocentesConservatorios.pdf84.63 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada