Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
E-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico >
Nº_16 - jun 2015 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/36928

Title: La "Fundación Melilla Ciudad Monumental" (2001-2014)
Other Titles: The "Foundation Melilla Monumental City" (2001-2014)
Authors: Gallego Aranda, Salvador
Issue Date: Jun-2015
Abstract: La "Fundación Melilla Ciudad Monumental" se constituye, de manera indefinida a principios del presente siglo, adscrita a la Consejería de Cultura de la Ciudad Autónoma, contando con personalidad jurídica propia para la realización de sus principales objetivos: La conservación, mantenimiento, restauración, difusión e investigación del Patrimonio Histórico-Artístico y la revitalización de los espacios protegidos declarados Bien de Interés Cultural, entre otros. Derivado de ello y teniendo en cuenta los valores intangibles de su interculturalidad y la ejemplaridad de la convivencia de esta ciudad norteafricana, entre los fines fundacionales también está conseguir su inscripción en la Lista del Patrimonio Mundial.
Media are one of the most relevant publics for museums and heritage equipments. If museums, by using a good Public Relations strategy, are able to generate and maintain a fluent relationship with media, these offer perfect communication channels to be in contact with the rest of the museum's publics. In this sense, media are the perfect ally for museums. However, unfortunately, very few of the stories generated by museums last in press scoop. If museums want to receive publicity from media, it is strictly required to have a deep knowledge of the media routines, of how journalists work and about the notion of "news" itself. This paper presents the keys, strategies and tools that people in charge of museums communication departments have at their disposal in order to establish and strengthen an advantageous relation with media.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Historia del Arte
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: e-rph;16
Keywords: Melilla (Ciudad Autónoma)
Siglo XXI
Difusión del Patrimonio
Urbanismo
Conservación del Patrimonio
Arquitectura
Edificios históricos
Heritage dissemination
Conservation of heritage
Heritage management
Heritage institutions
Fundación Melilla Ciudad Monumental
Foundation Melilla Monumental City
URI: http://hdl.handle.net/10481/36928
ISSN: 1988-7213
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gallego Aranda, S. La "Fundación Melilla Ciudad Monumental" (2001-2014). E-rph, 16: [en línea] (2015). [http://hdl.handle.net/10481/36928]
Appears in Collections:Nº_16 - jun 2015

Files in This Item:

File Description SizeFormat
instituciones-experiencias.pdf933.68 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada