Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
E-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico >
Nº_16 - jun 2015 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/36914

Title: La gestión de Facebook y Twitter en los museos navales y marítimos del ámbito hispanohablante
Other Titles: Naval and maritime museums of spanish speaking countries' management of facebook and twitter
Authors: Díaz Pérez, Fernando
Martínez Solís, Lorena
Chaín Navarro, Celia
Issue Date: Jun-2015
Abstract: El desarrollo de Internet, y más concretamente de la Web 2.0, ha proporcionado a las instituciones culturales una auténtica oportunidad para adaptarse a los cambios en el modelo de comunicación que trae consigo la evolución de los social media. Este artículo pretende hacer una aproximación práctica a la gestión que los Museos Navales y Marítimos ubicados en España y Latinoamérica, hacen de sus redes sociales Facebook y Twitter, proponiendo para ello una serie de parámetros con los que analizar un perfil social. En última instancia, se exponen diversos aspectos relativos al community manager, señalando que esta figura es en general desempeñada por un titulado superior, de la rama de Humanidades y con poca formación específica en gestión de comunidades virtuales.
Internet development and especially the Web 2.0 have offered cultural institutions an important chance to adapt themselves to the changes in the communication model driven by the evolution of social media. This paper aims to provide a practical approach to the management of Facebook and Twitter amongst Spanish and Latin American Naval and Maritime Museums, proposing a set of parameters in order to analyse a social profile. Different aspects concerning the community manager are also exposed, stressing that this profile is usually hold by a Bachelor in Humanities with limited advanced training in virtual communities management.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Historia del Arte
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Museos Navales
Museos Marítimos
Patrimonio Naval
Patrmonio Marítimo
Difusión
Web 2.0
Redes sociales
Facebook
Twitter
España
Latinoamérica
Community manager
Latin America
Navy Museums
Maritime Museums
Naval Heritage
Maritime Heritage
Dissemination
Social networks
Spain
URI: http://hdl.handle.net/10481/36914
ISSN: 1988-7213
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Díaz Pérez, F.; Martínez Solís, L.; Chaín Navarro, C. La gestión de Facebook y Twitter en los museos navales y marítimos del ámbito hispanohablante. E-rph, 16: [en línea] (2015). [http://hdl.handle.net/10481/36914]
Appears in Collections:Nº_16 - jun 2015

Files in This Item:

File Description SizeFormat
difusion-estudios.pdf906.73 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada