Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
E-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico >
Nº_10 - jun 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/36053

Title: El Patrimonio Editorial en la era de la globalización
Other Titles: Editorial digital patrimony in globalization
Authors: Hutnik, Elizabeth
Issue Date: Jun-2012
Abstract: ¿Cómo se refleja el funcionamiento del campo editorial a través de la gestión del patrimonio editorial digital? Entendiendo que la gestión del patrimonio actúa como un indicador sensible que da cuenta del funcionamiento social (del campo editorial), el presente trabajo realiza un repaso por algunas definiciones teóricas del patrimonio, para luego desarrollar las perspectivas ligadas a la noción de patrimonio editorial digital, sus vínculos con los diferentes actores del sector y con el soporte que sustenta el texto. Asimismo, se presta atención a la relación entre patrimonio y procesos de globalización. Los procesos globales aplicados al campo editorial han afectado a la concepción del patrimonio editorial en términos geográficos, pero también idiomáticos y económicos. Por último, se aspira a desarrollar una aproximación al significado contemporáneo de una gestión del patrimonio digital.
How does the editorial digital patrimony’s management affect the functioning of the publishing world? Given that patrimony’s management acts as a sensitive hint of the social function (of the publishing world), this paper develops some perspectives related to the concept of editorial digital patrimony, its links to the different actors concerned in that world and with the gadgets or material support that allow the text to be handle. In addition to this, the analysis pays attention to the relation between editorial patrimony and global processes. Applied to the publishing world, these global practices have had an effect on the notion of editorial patrimony in terms of geography, but also in terms of language and economics. Last but not least, the article explores the possibility of the contemporary meaning of an actual administration of the editorial digital patrimony.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Patrimonio
Campo editorial
Gestión
Globalización
Patrimony
Publishing world
Management
Globalization
URI: http://hdl.handle.net/10481/36053
ISSN: 1988-7213
Citation: Hutnik, E. El Patrimonio Editorial en la era de la globalización. E-rph, 10: [en línea] (2012). [http://hdl.handle.net/10481/36053]
Appears in Collections:Nº_10 - jun 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
concepto-estudios-2.pdfConcepto-estudios534.59 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada