Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
3.-Docencia >
Proyectos Fin de Grado >
PFG - Facultad de Ciencias de la Educación >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/35964

Title: Comparative study between United Kingdom education system and Spain education system
Authors: Flores Pérez, Fátima
Issue Date: 11-May-2015
Abstract: In this paper, I have made a comparative study of educational systems in the UK and Spain, with regard to Early Childhood Education. In addition, there is research on the different educational theories that emerged about education for younger, as functionalism or Progressivism among others. Moreover, I have done a search about the first pedagogical currents that emerged in relation to children's education and how each of them proposed work with children. To better understand the education system of these European countries, I have drawn the most important moments of early childhood education throughout the English-and Spanish history. With regard to the study of both educational systems, it has been divided into two sections for better understanding: first, I compared the organization of the stages of early childhood education between the two countries and secondly I have written the curriculum with these countries work early childhood education.
En este trabajo, se hace un estudio comparativo entre los sistemas educativos de Reino Unido y España, en lo que respecta a la Educación Infantil. Además, se hace una investigación sobre las diferentes corrientes educativas que surgieron conforme la educación para los más pequeños, tales como el Funcionalismo o el Progresismo entre otros. Por otra parte, he realizado una búsqueda sobre las primeras corrientes pedagógicas que surgieron con relación a la educación infantil y como cada una de ellas proponía el trabajo con los niños. Para comprender lo mejor posible las educaciones de estos países europeos, se encuentran redactados los momentos más importantes de la educación infantil a lo largo de la historia inglesa y española. Con lo que respecta al estudio de ambos sistemas educativos, se ha dividido en dos apartados para su mejor comprensión: en primer lugar, he comparado la organización de las etapas de la educación infantil entre ambos países y en segundo lugar he redactado los curriculum con los que estos países trabajan la educación infantil.
Sponsorship: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación. Grado en Educación Infantil
Keywords: Educational systems
Childhood
United Kingdom
Spain
Comparative study
Sistemas educativos
Infancia
Reino Unido
España
Estudio comparativo
URI: http://hdl.handle.net/10481/35964
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:PFG - Facultad de Ciencias de la Educación

Files in This Item:

File Description SizeFormat
FloresPerez_TFG.pdf465.6 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada