Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAlbanese, Verónica 
dc.contributor.authorPerales Palacios, Francisco Javier 
dc.date.accessioned2015-03-17T10:23:10Z
dc.date.available2015-03-17T10:23:10Z
dc.date.issued2015-02
dc.identifier.citationAlbanese, V.; Perales Palacios, F. J. Enculturation with Ethnomathematical Microprojects: From Culture to Mathematics. Journal of Mathematics and Culture, 9(1): 1-11 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/35285]es_ES
dc.identifier.issn1558-5336
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/35285
dc.description.abstractEthnomathematics is a research program that focuses on the relationships between mathematics and culture. What impact does this vision have on mathematics education? We approach this question from two points of view that require: 1) some substantial methodological changes and 2) some changes on how to approach the content. We wish to focus here on teachers training in primary education in Argentina. We present a way to integrate methodology and content: the Microproject and we report an experience with Argentinian pre-service teachers.es_ES
dc.description.abstractLa Etnomatemática es un programa de investigación que se centra en las relaciones que se establecen entre la matemática y la cultura. ¿Qué repercusiones tiene esta visión en la educación matemática? Abordamos esta pregunta desde dos puntos de vista que demandan: 1) unos cambios metodológicos sustanciales y 2) unos cambios respecto a cómo abordar el contenido. En particular nos ceñimos la Formación de Maestros de Educación Primaria en Argentina. Presentamos una manera de integrar metodología y contenido: el Microproyecto y relatamos una experiencia con futuros profesores argentinos.es_ES
dc.description.sponsorshipMinistry of Education, Culture and Sports of the Government of Spain, PhD scholarship FPU (reference code AP2010 - 0235) granted to the first author.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherNorth American Study Group on Ethnomathematics (NASGEm)es_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectEthnomathematicses_ES
dc.subjectTeachers traininges_ES
dc.subjectTeaching projectes_ES
dc.subjectSociocultural perspectivees_ES
dc.subjectEtnomatemáticas es_ES
dc.subjectFormación docentees_ES
dc.subjectProyecto de aprendizajees_ES
dc.subjectPerspectiva socioculturales_ES
dc.titleEnculturation with Ethnomathematical Microprojects: From Culture to Mathematicses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License