Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: ADEMAR. Administración de Empresas y Marketing >
ADEMAR - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/35284

Title: What type of online sales promotion do airline users prefer? Analysis of the moderating role of users’ online experience level
Other Titles: ¿Qué tipo de promoción de ventas online prefiere el usuario de aerolíneas? Análisis del efecto moderador del nivel de experiencia online
Authors: Crespo-Almendros, Esmeralda
Barrio-García, Salvador del
Alcántara-Pilar, Juan Miguel
Issue Date: 2015
Abstract: The aim of the present research is to assess which type of online promotional incentive (monetary or non-monetary) is the most effective at achieving purchase intention for airline tickets, depending on the user’s level of Internet experience (characterized as novice, moderate, or expert user). A Univariate General Linear Model is conducted, using data obtained from an experimental design with two levels: monetary online sales promotion and non-monetary online sales promotion. The findings indicate that in the case of acquiring an airline ticket online, monetary incentives are more appealing to novice Web users, while non-monetary incentives are preferred by expert users. The present study breaks new ground in that it examines, in the travel sector, the effectiveness of online sales promotions at prompting the individual to purchase online, in a comparative analysis based on online sales incentive type (monetary vs. non-monetary). The work contributes to the literature on the online travel sector by analyzing how the user’s level of Web experience affects the effectiveness of each type of online sales promotion.
El objetivo de esta investigación es conocer qué tipo de incentivo promocional online (monetario o no monetario) es el más eficaz para incrementar la intención de compra de billetes aéreos, dependiendo del nivel de experiencia con Internet que presente el usuario (novel, moderado o experto). A través de un Modelo Lineal General Univariante se analizan los datos obtenidos en un diseño experimental de dos niveles: Promoción de ventas online monetaria y no monetaria. Los hallazgos indican que en el caso de compra de billetes aéreos online, las promociones monetarias son más eficaces para los usuarios noveles, mientras que las no monetarias son preferidas por los usuarios expertos. El presente estudio profundiza en el conocimiento del efecto de las promociones de ventas online en el sector viajes analizando comparativamente su eficacia en función del tipo de incentivo ofrecido (monetario vs no monetario). A su vez, contribuye a la literatura sobre sector de los viajes online investigando como el nivel de experiencia de uso web afecta a la eficacia de cada tipo de promoción ofrecida.
Publisher: Universidade do Algarve
Keywords: Airlines
Sale promotion
Price discount
Free gift
Internet experience
Aerlíneas
Promoción de ventas
Descuento en precio
Regalo
Experiencia en Internet
URI: http://hdl.handle.net/10481/35284
ISSN: 2182-8466
Citation: Crespo-Almendros, E.; Barrio-García, S.; Alcántara-Pilar, J.M. What type of online sales promotion do airline users prefer? Analysis of the moderating role of users’ online experience level. Tourism and Management Studies, 11(1): 52-61 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/35284]
Appears in Collections:ADEMAR - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Crespo-Almendros - 2015.pdf728.84 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada