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dc.contributor.authorAlcántara Pilar, Juan Miguel 
dc.contributor.authorBarrio García, Salvador Del 
dc.contributor.authorCrespo-Almendros, Esmeralda
dc.date.accessioned2015-03-17T09:48:20Z
dc.date.available2015-03-17T09:48:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAlcántara-Pilar, J.M.; Barrio-García, S.; Crespo-Almendros, E. Cross-cultural comparison of the relationships among perceived risk online, perceived usability and satisfaction during browsing of a tourist website. Tourism and Management Studies, 11(1): 15-24 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/35283]es_ES
dc.identifier.issn2182-8466
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/35283
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to empirically analyze the influence of culture on the relationships among perceived risk, perceived usability and satisfaction online, in two cultures: Spain (high uncertainty avoidance and low individualism) and the United Kingdom (low uncertainty avoidance and high individualism). The sample comprised 314 Internet users, 119 of whom were Spanish and 195 British. They were asked to browse the experimental website of a fictitious tourist destination. The findings indicated that there are significant differences between the direct influence of perceived risk on perceived usability and also the indirect relationship between perceived risk and satisfaction online during browsing of the tourist website, and that these differences are moderated by the uncertainty avoidance dimension.es_ES
dc.description.abstractEl propósito de este trabajo es analizar empíricamente la influencia de la cultura sobre la relación entre el riesgo percibido, la usabilidad y la satisfacción percibida online, entre dos culturas: España (Alto control de incertidumbre y bajo el individualismo) y del Reino Unido (Bajo control de incertidumbre y alto individualismo). La muestra estaba compuesta por 314 usuarios de Internet. De ellos, 119 eran españoles y 195 británicos. Se les pidió que navegar por un sitio web de un destino turístico ficticio. Los resultados indicaron que existen diferencias significativas entre la influencia directa del riesgo percibido en la usabilidad percibida y también la relación indirecta entre el riesgo percibido y la satisfacción en línea durante la navegación por la página web de turismo, y que estas diferencias estaban moderadas por la dimensión control de incertidumbre.es_ES
dc.description.sponsorshipThe authors appreciate the financial help provided via a research project of group ADEMAR (University of Granada) under the auspices of the Andalusian Program for R&D, number P06-SEJ02170, and Research Program from the Faculty of Education and Humanities of Ceuta.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidade do Algarvees_ES
dc.subjectPerceived risk onlinees_ES
dc.subjectPerceived usabilityes_ES
dc.subjectSatisfaction onlinees_ES
dc.subjectUncertainty avoidancees_ES
dc.subjectIndividualism es_ES
dc.subjectRiesgo percibidoes_ES
dc.subjectUsabilidad percibidaes_ES
dc.subjectSatisfacción onlinees_ES
dc.subjectEvasión de incertidumbrees_ES
dc.subjectIndividualismo es_ES
dc.titleCross-cultural comparison of the relationships among perceived risk online, perceived usability and satisfaction during browsing of a tourist websitees_ES
dc.title.alternativeComparación cross-cultural de las relaciones entre el riesgo percibido online, la usabilidad percibida y la satisfacción hacia un destino turísticoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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