Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 7 (2015) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34851

Title: Contenidos musicales entre lo transversal y lo específico
Other Titles: Music content between the cross and the specific
Authors: Ogas, Julio
Issue Date: Mar-2015
Abstract: Este trabajo aborda la formación de futuros docentes de ESO [Educación Secundaria Obligatoria] y Bachillerato en la asignatura “Complementos de Formación: Música” en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato y Formación Profesional en la Universidad de Oviedo. Se parte de un análisis de las características del proceso de enseñanza aprendizaje en el aula de música de la Educación Secundaria Obligatoria en diferentes centros de Asturias. A partir de ella se expone la propuesta llevada a cabo en los últimos cuatro años en la asignatura mencionada. La misma se basa en la elección de dos ejes de trabajo que actúan como condicionantes de los contenidos y las metodologías a emplear en el aula, siendo estos: La música en la formación del consumidor (mercado, nuevas tecnologías y medios de comunicación) y Expresión musical y el desarrollo de la inteligencia emocional.
This paper addresses the training of future teachers of secondary and high schools in the subject "Complementary Training: Music" in the Master's Degree in Teacher Training in Secondary Education, and Training School at the University of Oviedo. It begins with an analysis of the characteristics of the teaching-learning process in the music room of Secondary Education in different centers of Asturias. From the proposal it held in the past four years the subject has been presented. It is based on the choice of two areas of work that act as determinants content and methodologies to be used in the classroom, these being: music in the education of consumers (market, new technologies and media) and musical expression and development of emotional intelligence.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Keywords: Música
Educación
Contenidos
Transversalidad
Comunicación
Music
Education
Content
Mainstreaming
Communication
URI: http://hdl.handle.net/10481/34851
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ogas, J. Contenidos musicales entre lo transversal y lo específico. DEDiCA, 7: 13-29 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/34851]
Appears in Collections:DEDiCA, 7 (2015)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
200-JULIOROGAS.pdf287.55 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada